Kan HFSS simulere multi-porter med samtidig excitations?

M

mwhero

Guest
Hei, jeg simulerer en to-elment microstrip antenne array hjelp HFSS 9.0.Under simuleringen jeg har satt to porter, men statuslinjen viser at de to portene kan ikke begeistret samtidig og behandlingen er avsluttet.Hvem kan fortelle meg hvordan man kan løse dette problemet uten modellering foring nettverket eksplisitt?Mange takk.

Jeg tror du kan sette portene feil.Jeg har simulert 8 porter systemet og HFSS 9 fungerer godt.

ports have been set to the corresponding feeding microstrip lines.

Typen jeg studerte er en to-element blender-coupled microstrip antenne, har to lumped
portene er satt til den tilsvarende fôring microstrip linjer.Kan du fortelle meg hvor å sette porten forholdene riktig?Takk igjen.

Kjære MWHero,

Spør du sjefen til å kjøpe MicroStripes!Det er det jeg bruker de siste 2 måneder og jeg vil aldri komme tilbake til HFSS!Jeg simulert en 12 havn antenne array med alle portene opphisset simultanously!Vil innføre noen fase skift?No problem!Vil lumped porter eller microstrip porter?Ikke et problem igjen.

Og for registrering og for de som overvåker dette nettstedet: Jeg er ikke en kunde service ingeniør som andre blant oss som prøver å holde hfss live og foran konkurransen!De gutta trenger å lete etter en ny jobb!CST og MicroStripes vil spise HFSS 'klienter!

Art

ArtWave skrev:

Kjære MWHero,Spør du sjefen til å kjøpe MicroStripes!
Det er det jeg bruker de siste 2 måneder og jeg vil aldri komme tilbake til HFSS!
Jeg simulert en 12 havn antenne array med alle portene opphisset simultanously!
Vil innføre noen fase skift?
No problem!
Vil lumped porter eller microstrip porter?
Ikke et problem igjen.Og for registrering og for de som overvåker dette nettstedet: Jeg er ikke en kunde service ingeniør som andre blant oss som prøver å holde hfss live og foran konkurransen!
De gutta trenger å lete etter en ny jobb!
CST og MicroStripes vil spise HFSS 'klienter!Art

mwhero,

kan du sette den 2 porter først, og deretter simulere dette 2-antenne array endelig redigere kilden (inkludert mag og fase) som du vil og få tak i ADP.Jeg brukte bølge porten i mitt prosjekt fordi min modellen ble stripline struktur.Jeg tror du kunne bruke bølge porten også.Har en prøve?

mwhero skrev:

Hei, jeg simulerer en to-elment microstrip antenne array hjelp HFSS 9.0.
Under simuleringen jeg har satt to porter, men statuslinjen viser at de to portene kan ikke begeistret samtidig og behandlingen er avsluttet.
Hvem kan fortelle meg hvordan man kan løse dette problemet uten modellering foring nettverket eksplisitt?
Mange takk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back