Kan jeg bruke + / - 5V for LM741?

S

soohino

Guest
im bruke LM741 som en buffer for å phototransistor min. kan jeg vite om jeg kan bruke +5 V-og-5V som min V + og V-? im ikke sikker på om dette coz refererer til data ark, ville forsyningsspenningen være + /-22V. Så hvis jeg bare bruker + / - 5V, om LM741 kan arbeide? Noen som har noen ide?

+ /-5V er ganske nær 741 grensene, men du kan fortsatt bruke det der. Dersom spenningen ligge under dette nivået jeg ville bruke 358 opamp ..

har brukt sagt opamp på de nivå ... og så langt det føre meg ikke noe problem ennå ... :)

Hei, jeg ønsker ikke å være en klok fyr, men hvis du har litt tid kan du løse spørsmålet som en excersise ved å sjekke skjematisk av LM741. I Sedra / Smith er det en full presentasjon av dette. :) D.

Kan du bruke noen annen moderne opamp annet enn historisk 741 for å være en mer presis buffer eller bruke en buffer IC i stedet?

Hei, Hvis du har problemer med LM741 Bipolar Forsyning Prøv denne Opamp IC TL084 den trenger Unipolar Supply (GND & VCC) Ingen ekstra bolt for Offset Justeringer og ved hjelp av en IC Du vil få 4 Samme Opamps i det sin også billig. Jeg tror det er bedre løsning.

Du kan også bruke LM378 fire op-amper i en IC hvis design krever mer enn en op-amper. En billigere løsning :)

[Quote = NVD] Du kan også bruke LM378 fire op-amper i en IC hvis design krever mer enn en op-amper. En billigere løsning :) [/quote] Eller LM358 dobbel eller LM324 quad op-amper som er noe av det billigste og mest vanlige dual og quad op-apms.

Slik soohino 741 arbeider ved 5,-5V men spørsmålet er hvor mye spenning Sving du trenger på OPA utgang.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back