Kan jeg bruke inductors basert på OTAs for RF Applications

A

Advark

Guest
Hei, jeg har en tvil.Nylig Jeg har vært designer inductors hjelp OTAs.Mitt spørsmål er kan jeg bruke denne spole basert på OTAS for RF applikasjoner for eksempel input og output matchende nettverk for forsterkere

Du kan ikke bruke OTA basert inductors i reelle RF circuits.though den OTA basert spole viser svært høye Q og opptar svært lite område, er dens støy characteristci så dårlig at det vil ødelegge hele circuit.you kan få mer explainations i Tom . Lees boken "CMOS RF Integrated circuit"
Hvis du finner dette innlegget hjelper, plz trykke "Hjelp"-knappen.

Hva slags spole kan jeg bruke den spiral de?
Kunne fortelle hvor ca jeg fant denne boken?

Til Advark,

Tusen takk for denne informasjonen.Jeg er ikke IC designer og dette er nytt ord for meg.Jeg spurte deg om det fordi jeg gjorde i fortiden og gjør nå mye arbeid knyttet til induktans og alt relatert til det er interessant for meg.Jeg prøver å gjøre induktans optimalisering for RF.Noen ganger er det arbeid, noen ganger ikke, avhenger av prosessen egenskaper.Jeg ønsker også å utvikle inductorless kretser, fordi spole er en av de mest upålitelige og dyre elementer.

Takk igjen,
RF-OM

Hei RF-OM,

kanskje vår kontakt om inductances kan være mer fruktbart som det var med hensyn til definisjonen av Q.
Hvis du er ny innen aktiv realisering av inductances (uten spoler) Jeg kan gi deg mye informasjon basert på FDNR-teknikker (med opamps eller OTA-eller nåværende transportbånd).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back