Kan jeg få et spor bredde 80mil i coplanar waveguide?

S

sitp_710

Guest
Hei, alle sammen, I min antenne bytte, for å få mer enn 4 ampers bæreevne, jeg må bruke større spor bredde> 80 mil.For å bedre isolasjonen, kommer jeg til å utnytte coplanar waveguide konstruksjon.men ifølge beregningen av AppCAD, med 80 mil spor bredde, er gapet kan opptil 350 mil, den rette for en 30mil substrat?Alle hjelpe ville være verdsatt!
PS: Substrat Thickness, 30mil, kobber tykkelse, 2.8mil, dielektrisk konstant, 3.5.

samtidig, jeg bruk Txline å beregne, men har forskjellig resultat, jeg vet ikke hvorfor!

Du kan ikke ha CPW med 80 mil brede spor på 30 mil underlaget med Er = 3.5.Det er mulig på 37 eller 38 mil underlaget med 80 mil spor og 80 mil-spor bredde.Dette ble sjekket med Polar feltet Solver.AppCAD er ikke godt program for overføring linje beregninger.Jeg antar at du trenger 50 Ohm CPW.

Ja, jeg trenger en 50 ohm CPW.du nevnte AppCAD er ikke et godt program for CPW, Så hva program er bra?Vil du tilby en?Takk!Lagt etter 7 minutter:Kjære RF-OM, jeg beregne en 50 ohm CPW med AppCAD eller kalkulator (site: http://www.microwaves101.com/encyclopedia/calcpw.cfm), og kan ikke få resultatet!Kan du fortelle meg det programmet du bruker!Takk!

Hei,

Som jeg vet u har noen regler med CPWG.
Jeg antar her at u bruker Coplanar wave guide vs grunnplanet.

Ok, kan u se på hjelp i annonser eller Genesys u finner noen dumme regler.
I tilfeller u kunne jeg skal legge dem.

IN:
"CPWG.jpg" u finner dumpe guide fra Genesys (dette ganske similat til ADS)
"CPWG Microstrip Via og more.pdf" u vil finne et eksempel fra hettittisk.

I jpg prøve å se:

[HEIGHT / (WIDTH 2 * GAP)]> 1

Angående å APPCAD Jeg er enig vs RFOM (how are u?) Det er gratis, men ikke så bra prog!

David
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Til sitp_710,

Jeg brukte Polar som jeg nevnte.Det er EM feltet Solver, og dette er det beste programmet når du har uvanlige dimensjoner som i ditt tilfelle.For normal CPW tilfeller Jeg bruker vanligvis Transmission Line Kalkulator inn LINC2 og / eller mitt eget regneark.Dette er den raskeste måten å designe CPW.Så hvis det er nødvendig Polar kan brukes til siste sjekk.

Dessverre overføring linje beregninger er ikke lett og det er spesielt kjedelig for CPW (elliptiske integraler løsninger er involvert).Mange kalkulatorer bruke noen forenklinger og forslag som gjør klarert område av dimensjoner smale og nøyaktighet lider.Blant verre er AppCAD og MWO.Lagt etter 1 minutt:Hei DDavid,

Jeg er okay, mange ting å gjøre, og det holder meg opptatt.Hvordan har du det?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back