Kan noen forklare meg op amp utgang?

H

head_in_a_spin

Guest
Hei Alle,

Jeg
har nettopp begynt å lære elektronikk i et forsøk på å bygge et lite prosjekt.
Jeg
har kjøpt en rekke komponenter og en breadboard og har spilt rundt.Prosjektet må bruke en op-amp å skape en spenning forskjellen forsterker.Jeg kjøpte et par LF351N op forsterkerne men uansett hva jeg gjør det
jeg får uventede resultater.Så jeg tenkte
jeg skulle starte veldig enkel og gå tilbake til første principals, men igjen ingen glede!Vennligst kan noen ta en titt på vedlagte diagram og fortelle meg hva som er galt?

Utgangspunktet både innganger er på bakken, tilbudet spenningen
3 V og-3V.
Jeg bekrefter disse med flere meter.
Så jeg forventer at produksjonen skal være 0 i forhold til jord, men mine voltmeter viser 2.19Volts?

Jeg prøvde på flere opamps og jeg får det samme, så jeg vet det neppe være ødelagt.

Hjelp på dette eller op forsterkerne generelt verdsatt!
Takk!
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Ditt utdataene sitter øverst jernbane.Dette er fordi du er usin den op-amp open loop, som har svært høy gevinst, så noen små utlignet på forsterkere skriving skal forsterkes vesentlig og drive utgang til jernbane.
legge til en wire mellom pins 6 og 2, for å gi deg 100%-ve tilbakemelding (vanligvis ikke anbefalt for stabilitet grunner), og du har selv en spenningsvelger etterfølger,
vil du ha 0V ved utgang da.Lagt til etter 6 minutter:http://www.talkingelectronics.com/projects/OP-AMP/OP-AMP-1.html

Forskyvningen av amp kan føre til at opp til vdd eller vss.

Den opamp har en intern spenning gevinst på 100.000 til 300.000.
For sin produksjon til å være mettet på 2.2V deretter sine innspill utlignet spenning må bare 22uV eller flere men max input utlignet spenningen 10mV.

Det har to pinner for en pott til null inntastingsfeltet utlignet spenning.

Audioguru er riktig, må du bruke en potentiometer å justere "null offset", kobler begge inngangene til bakken er det ikke nok å få 0V utgang.I tillegg må du bruke en nær feedback loop, ikke forlot det åpent.

Alle,

Dette forumet er flott, takk for alle de svarene de har virkelig hjulpet.
Jeg eksperimenterer med dine forslag (når jeg får tid!) Og ting begynner å bli klar.

Jeg
vil trolig ende opp med å spørre flere spørsmål opp fremover, men
jeg skal prøve og finne ut selv før du gjør det!

Skål

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back