Kan noen fortelle meg hva er imp lag?

M

mujju433

Guest
Jeg vil klare forklaring på imp lag kan noen forklare meg?

Jeg vet hvorfor vi bruker imp lag, men jeg vil "hva er imp lag"

Hvis du snakker om integrerte kretser, Mener du implantering lag?

IC fabrikasjon begynner med en bestemt type dopped av silisium substrat, kan si p-type.For å gjøre transsitor på dette underlaget du trenger for å lage n type lag.For å gjøre det til en bestemt type ioner implantert ved hjelp ion implanter inn i underlaget.

Det er bedre å lese VLSI boken for å få mer detaljert forklaring.

Ja dvs sant, men hva er det implantat lag?Jeg har sett i mange bøker, men forklaring er ikke klart dvs hvorfor jeg spør her, slik at noen andre kan forklare meg?

Jeg vet hvorfor vi bruker implantatet lag, men jeg vil gjerne vite hva er imp lag jeg mener p imp og n imp
whats at imp laget??

Implantatet laget definerer regionene var silisium er dopet med urenheter å danne et n-type eller p-type silisium.Dette implantasjon er nødvendig for dannelsen av kilden / avløp regioner, poly Si porter og bulk bånd.Implantatet laget har større betydning når det skjærer med det aktive området regionen (region med tynne oxide).fordi dette skjæringspunktet definerer bare n eller p regioner som brukes til å lage transistorer og bulk bånd.Dersom implantatet laget finnes på et sted der det ikke er tynn oxide, vil doping være lett og kan ikke benyttes på S / D regioner eller ohmsk bulk bånd.

Hvor viktig er implantat lag når det gjelder utforming og design av vanlige celler?Implantat er laget en del av standard bibliotek?annen bruk av imp lag utanfor standard celle design?

mohdfayez skrev:

Hvor viktig er implantat lag når det gjelder utforming og design av vanlige celler?
Implantat er laget en del av standard bibliotek?
annen bruk av imp lag utanfor standard celle design?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back