Kan noen hjelpe meg med å utforme dette

R

Rahimi

Guest
Hei, kan noen her hjelpe meg med å utforme et løft omformer krets bruker pspice.Jeg har allerede design men unfortunely utfallet er ikke det samme som spådd.
Kravet er å produsere en utgangsspenning på 24 V over en 15 load motstand.Utgangsspenningen rippel må ikke overstige 0,5%.DC forsyning er 8 til 16 V. her jeg festet den krets som jeg har bygget og jeg bruker pspice versjon 8.
frekvensen som jeg brukte er 50kHz i beregningen for å få L og C. om kan du gi noen forslag å korrigere circuit.thanks.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hei,

Godt å ha en 120mV av rippel, du trenger bare å endre verdien av C for C = Io * dT / dV = 133.33uF, der Io = 24V/15ohms = 1.6A, dV = 24V * 0,05% = 120mV, og dT er gitt ved d * T, hvor d er beregnet fra overføringsfunksjonen d = 1 - Vi / Vo = 0.5 og T = 1 / F = 20us, så dT = D * T = 10us.

En ting som kan føre til at simuleringen for å mislykkes er 1N4007 diode, du trenger en rask transistor og rask gjenoppretting diode, sjekk vedlegget mitt, synes jeg er veldig lett å forstå og beregne L og C.

Og til slutt kan du bare spille med Vi og d slik at du kan få akkurat 24V i produksjon.

Hilsen

narccizzo

narccizzo, takk for den krets som u gir meg.Men jeg skrånende iverksette den siden flere deler som u bruk er ikke oppført i pspice min.kan du gi meg et forslag Hvor kan jeg få den delen av D1 MUR3020PT, MPS3904 og MPS3906.eller kan denne delen være erstatte av andre komponenter?

Hei, godt brukte jeg at kretsen fordi hvis implementeres fysisk du trenger en krets for å drive MOSFET gate riktig, men for simuleringen kan du koble direkte plassen signalet direkte til MOSFET inngang, og respekt med mur diode du kan bruke alle , du bare sørge i dataark sin som er en rask utvinning diode, prøv 1N4148 (bare for simulering) er en svært vanlig og 2sb649 eller b649 og 2sd669 eller d669 stedet MPS transistorer.
Hvis du velger å implementere krets fysisk, kan du bruke noen rask gjenoppretting diode bare sørge for kontinuerlig fremover støttet nåværende er minst to ganger maksimal simulert.

Hilsen,

narccizzo

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back