kildekoden konverter

D

dewingong

Guest
Alle,
Er det mulig å konvertere en kildekoden for ulike språk til et annet?
for eksempel har en kildekoden for Borland C og konvertere den til VC kode for en biginer av VC .og kompilere den med VC -kompilatoren

C C , slik at både kompilatorene skal kunne kompilere kjernen kode uten problemer.

Problemet vil være det GUI.Borland bruker sine egne VCL (Visual Component Library) og Microsoft bruker det vinduet fundament clases.Du må skrive all koden som gjør vinduer, avmerkingsbokser, alternativknapper, meldinger etc.
Kan være lettere å starte friskt i Visual Studio og kun port koden som gjør kjernen algorythms.
Borland kan importere en Visual Studio prosjekt og konvertere den (nesten) til en Borland Builder prosjektet.Jeg dont overveie det omvendte er sant.
Du kan alltid laste ned C Builder 2006 fra Code Central, en gratis nedlasting, for å kompilere koden.

Takk btbass,
Men dette er tilfelle
jeg fortsatt learnig VC 2008-versjonen, og min slutten av semesteret forsvare nærmer seg raskt.Jeg utforme et prosjekt på dc motor kontroll og overvåking ved hjelp av databaseinformasjon systemet. Jeg kommer til å bruke parallellporten på PC.Jeg har designe ekstern maskinvare krets, men problemet mitt er å skrive programmet til grensesnittet i kretsen med min PC og skrive til databasen også.
En venn ga meg en kildekoden at noen har bruk for å gjøre et lignende prosjekt, men det er i BOrlandC og jeg har uttalt learnig men VC .Jeg har problem å tolke kildekoden.Ikke bare jeg vil at kretsen skal fungere, men jeg må forstå hva koden gjør på hvert nivå av programmet.
Hvis du kan hjelpe meg å tolke torsk for meg
Jeg skal verry lykkelig.
Jeg prøvde copiling det ved hjelp av VC copiler, det viser en feil på nivået av
#
include <vcl.h>

#
include <vcl.h>

Dette er Borland "Visual Component Library" som ikke finnes i VC .
Mye av koden i programmet gjør at samtaler til og trenger VCL, så du står overfor en oppoverbakke kampen.

Hvis du ønsker å legge inn kodebiter at du har problemer med,
er jeg sikker på at medlemmer av EDA forum og jeg vil prøve å hjelpe deg å forstå det.

I min egen personlige mening, jeg mye heller Borland Builder til Visual Studio.
For kjøring av møllen program, mye mindre kompleks og lettere å lære.

Hi btbass,
Finn vedlagt en kopi av koden.
Takk mens du venter på deg svaret. [/ Kode]
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Å bygge og kjøre dette programmet kan du også trenger disse filene,

#
include "program.h"
#
include "Unit2.h"
#
include "print.h"

Og programmet koblinger til denne filen,

# pragma linken "DLPortIO"

som er en maskinvareporten I/O- driver.

Programmet genererer et skjema med knappene på den.Å vite hvilke valg knappene du trenger ressursen fil

# pragma ressurs "*. dfm"

Programmet ikke gjøre mye, men manipulere I / O-port som svar på knappen klikk.
En samtale som dette,

DLPortIO1-> Port (0x37A) = DLPortIO1-> Port (0x37A) & 0xDF;

klarner bit 5 i havn, og denne samtalen,

DLPortIO1-> Port (0x378) = M4;

setter porten til verdien M4, som har vært initialiseres til 0xe8.

Å forstå koden, du må vite hva som er koblet til porten og dens funksjoner.

Hvis jeg var deg jeg ville skrap dette og begynne agin.Du trenger bare den 'DLPortIO'
file å manipulere I / O-port som passer programmet.

Takk My Boss Btbass,
Vær
Jeg blokk fordi jeg har egentlig ikke graps C Builder konsept men jeg tror du med noen som du kan gå gjennom dette prosjektet.
Jeg trenger å forklare deg hva
jeg gjør og trolig design cicuit diagam for deg å få hele konseptet.
kan du, hvis du virkelig vil hjelpe meg å sende meg din e-post adresse slik at vi kan selv emback på dette via chat.Vennligst at akkurat min idé, kan du kanskje har et annet forslag.Vær Jeg vil at du skal hjelpe meg ikke slå meg ned pleaseee.

Ja vi kan hjelpe.
Det ville være best å legge inn krets og spørsmål her på forumet, kan du få hjelp fra alle kjennskap til medlemmene.

Hi Btbas og andre medlemmer av forumet
Jeg har gitt en kort beskrivelse av hvordan programmene skal hjelpe acommplishe prosjektet.
Vedlagt et beskrivende notat.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Det første du må gjøre er å utforme grensesnittet.Ved hjelp av Visual Studio dette burde være ganske lett.Du trenger bare å dra og slippe knapper på skjemaet og merk dem og navn dem.

Du må lenke til DLPortIO filen, og prøv å kontrollere I / O-port ved hjelp av funksjonen kaller det avslører.Hvis du kan skru I / O-linjer din halvveis der.

Hi Btbass, Ja min sjef I'm back.
Jeg hadde noen diffilcuties becos jeg måtte gå ut for en måned feltet trening.
Så jeg gikk til stranden og
jeg er tilbake.
har også fått en Borland C Builder 6 for prosjektet.
vennligst dette er den tiden jeg trenger din hjelp, og at alle medlemmer av forumet.
Husker jeg sende en forklarende notat om hvordan jeg vil programmeringen til å samhandle med mine ytre krets.
kan du begynne å gjøre noen ting for meg.

Hi Btbas og til alle medlemmer av styret,
Jeg har fått en Borland C builder6, men når jeg kopierer koden i utviklingsmiljø og kjøre den, det gir meg følgende feil;
E2209 umulig å åpne filen inkluderer program.h '
E2209 umulig å åpne den filen inkluderer print.h '
E2141 syntaks errow erklæring = Tform * Form1;
E2451 symbol DLPortIO1 ikke definere = DLPortIO1 åpen Driver ();
E2141 Syntaks errow erklæring = Void_fastcall TForm1:: BitBtn2Click (Tobject * Sender).
Behage hjelpe meg.

Jeg vet ikke om Borland Software kommer med inpout32.dll fil eller jeg må installere det selv, hvis
jeg skal gjøre som var kan jeg installere filen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back