Koble flere høyttalere

O

Opel_Corsa

Guest
Hei alle, Er det mulig å koble forskjellige merker av høyttalere / bass / etc til hverandre og deretter koble sine innspill til, si, lyden porten på en datamaskin? Jeg vet at spørsmålet er om de forskjellige kreftene hvert merke håndtak og Max power / nåværende lydutgangen på en datamaskin kan håndtere, men er det en måte å overvinne dette? Kanskje det er noe som et nettverk "hub" som du kan koble alle høyttalerne til mens den blir matet av lydkortet på en datamaskin? Råd ville være verdsatt.

Hovedideen mens tilkobling av flere høyttalere til en utgang er å oppnå den nødvendige impedansen .. Enhver serie / parallell kombinasjonen er tillatt .. se examle nedenfor .. For å se andre eksempler går til: http://www.bcae1.com/spkrmlti.htm Selvfølgelig, makt høyttalerne må tas hensyn til .. Jeg antar at du ikke ville koble 0.5W 4Ω med 100W 4Ω i en krets .. Hilsen, IanP

Takk! Bare for min egen kunnskap, er de alle enheter som du kan koble flere høyttalere til mens den blir matet av lydkortet på en PC?

Det er to mindre ting å vurdere. Den elektriske impedans på høyttaleren endres med frekvens. Hvis du putter to helt forskjellige høyttalere i serien er det mulighet for å ha krusninger i frekvensresponsen som kraften deler ulikt mellom de to høyttalerne og summen av deres stråler lydfelt skifter plassering av eventuelle nullverdier i rommet-høyttaler respons. Lyden feltet fra to høyttalere vil ha null retninger ved ulike frekvenser. De bør plasseres tett sammen for å minimere dette.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back