Koble to rails, fra DC strømforsyning, til L7915 regulator pinner

N

nzkunal

Guest
Hei jeg prøver å lage to skinner 15 V og-15V fra en enkelt +24 V DC strømforsyning. Jeg ville vite hva jeg skal koble til hvilken pin av L7915CV regulator. 1-24 V, C1 (+), C2 (+) 2 - GND, C1 (-) 3 - Output-15V og C2 (-) C1 og C2 er 10UF elektrolyseceller caps. For annen grunn får jeg 1,5 V på utgang feste noen forslag?

[Quote = nzkunal] Hei jeg prøver å lage to skinner 15 V og-15V fra en enkelt +24 V DC strømforsyning. Jeg ville vite hva jeg skal koble til hvilken pin av L7915CV regulator. 1-24 V, C1 (+), C2 (+) 2 - GND, C1 (-) 3 - Output-15V og C2 (-) C1 og C2 er 10UF elektrolyseceller caps. For noen grunn Jeg får 1,5 V på utgang feste noen forslag? [/Quote] En negativ regulator fungerer kun på en negativ strømforsyning. Med mindre du kobler 24 til bakken og bruke -24 til 7915, du har bare en positiv strømforsyning. Og hvis du gjør det, enn du ikke har en positiv tilførsel til den positive regulatoren til å fungere. Hvor har du det denne 24 volt fra? Batteri eller en transformator forsyning?

Takk for svar. Ok. Jeg bruker et batteri forsyning. Så det er ingen måte å skape en negativ og en positiv rail fra en enkelt DC strømkilde?

[Quote = nzkunal] Takk for svar. Ok. Jeg bruker et batteri forsyning. Så det er ingen måte å skape en negativ og en positiv skinne fra en enkelt DC strømkilde? [/Quote] 15 volt er litt høy for dette, men du kan ved hjelp av en LM7660 å skape en negativ forsyning. Gjør et søk etter datablad og det vil gi deg en skjematisk. Dette avhenger litt på hvor mye strøm du trenger? Hva er det du prøver å operere med + / - 15 volt?

Kjøre en LM311 komparator. Jeg er for tiden kjører sammenligningsgruppen med 15 V og bakken, men en eller annen grunn ikke det gir meg en meget god effekt med en AC 2V peak-peak 40kHz signal. Jeg tenkte kanskje hvis jeg gir en-15V rail innspill til det den kan fungere bedre. AC signal er en fin sinusoid men så snart jeg kobler den til inverterende og ikke-inverterende innganger av opamp det forvrenger signalet.

[Quote = nzkunal] Kjøre en LM311 komparator. Jeg er for tiden kjører sammenligningsgruppen med 15 V og bakken, men en eller annen grunn ikke det gir meg en meget god effekt med en AC 2V peak-peak 40kHz signal. Jeg tenkte kanskje hvis jeg gir en-15V rail innspill til det den kan fungere bedre. AC signal er en fin sinusoid men så snart jeg kobler den til inverterende og ikke-inverterende innganger av opamp det forvrenger signalet. [/Quote] Hvorfor bruker du en 311 Comparator for en AC signal inngang? Hva er det du egentlig prøver å gjøre? Hva utgang vil du? En høy Slew Rate Op-amp ville være mer passende, spesielt ved 40kHz.

Jeg prøver å bygge en Zero Voltage Switching kontrolleren for et program. Utgangen fra komparatoren vil bli brukt til å drive noen FET tallet. Kunne du foreslå noen opamps som ville være egnet for å generere en firkantbølge av 50% arbeidssyklus og samme frekvens som sinusbølgen input inn opamp?

[Quote = nzkunal] Jeg prøver å bygge en Zero Voltage Switchregulator for en applikasjon. Utgangen fra komparatoren vil bli brukt til å drive noen FET tallet. Kan du foreslå noen opamps som ville være egnet for å generere en firkantet bølge på 50% plikt og samme frekvens som sinusbølge innspill til opamp? [/Quote] Beklager at jeg ikke har gjort noen null krysset detektorer, men produsentene gjør spesielle Integrated Circuits for det spesifikke formål. Jeg foreslår at du gjør et søk etter dem. (Muligens på Texas Instruments og On Semiconductor) http://www.ti.com http://onsemi.com Håper dette hjelper ...... Gary

Hei, er din inngang bli forvrengt siden det er overskridelse av grensen for--0,3 V av sammenligningsgruppen på den negative siden. Din-ve forsyningsspenning ideen vil fungere, selv om du gir en-5V forsyning. Men før det, kan du prøve å mate inngangssignalet gjennom en motstand (si om 3.3K) og fest-ve toppen av inngangen ved comparator bruke en diode som er koblet til jord. Du bør koble signalet til + ve inngangen på sammenlignings-og-ve inngangen på comparator å være koblet til jord gjennom et annet 3.3k motstand. Du kan også se datablad LMV761 for ditt bruksområde. Hilsen, [url = http://bharathyeju.blogspot.com] Laktronics [/url]

Hei, Nei, du [url = http://laktronics.googlepages.com/comp311.sch] clickhere [/url] for å vise den korrigerte koblingsskjema i Pspice. Hilsen, Laktronics

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back