Koblingen mellom reduksjon antennes.

C

cuongtran

Guest
Hei alle,

Jeg er nå simuling en struktur array-antenne for å undersøke anvendelsen av EBG strukturen i kopling reduksjon av hfss.
Har noen har exemples i dette domenet?takk for hjelpe meg her.
Jeg postet her en artikkel av monopol kopling, men jeg håndtere patch antenne.

Takk.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Likevel, hvis du har ideen om strukturen oppsett i hfss for dette simu, vennligst legge det ut her, for eksempel må vi mate alle antennes eller bare en antenne ...?
Takk.

Kjære venn Coungtran,

Jeg prøvde å laste ned PDF-attched .... Det var ikke klart i det hele tatt .... Kan du setter ned spesifikasjoner, slik at jeg kan prøve å simulere det på min PC.Enhver PPT slags ting hvis du kan tegne og legge ville være nyttig ....

Sai

Dekopling to antenner kan føre til bedre antennen systemytelsen.Men noen ganger dekopling er ikke nok, og du må også decorrelate antennene: høye C11 (autokorrelasjon) og lavt C12 (kryss-korrelasjon).C11 er liksom den stråling effektivitet, og C12 er energien utstrålt fra en antenne, men kommer fra den andre antennen.

Det er flere måter å kople og decorrelate to antenner:

-Ved en matchende nettverk (som i forrige eksempel).Vanligvis brukes om monopoler.

-Ved en metamaterial mellomrom.Gjelder monopoler, lapper, ...

Lykke til,

Pere

Takk mye Pere,
Filene dine gir mye av metoder i dette domenet,
Hvis du kan vi kan diskutere abt dette problemet,
En underlig ting enkelt å finne ut det, S11 etter at dekopling er alltid mer svakt?hvorfor?

Hei Cuongtran,

Jeg vet ikke hva mener du som en svak respons på S11 etter dekopling.Legg merke til at samsvarende nettverk er Smalbånd enheter, så da har dekopling mellom to antenner (lav S21), en god treff (lav S11) kan også oppnås, men som en Smalbånd respons.På denne måten, ved hjelp av en Metamaterial AMC Spacer, et bredere båndbredde drift kan oppnås når både S11 og S21.

Videre, for å få en god ytelse, Decorrelation (høyt og lavt C11 C21) bør også oppnådd, for å sikre ortogonale stråling mønstre.

Hvis du ønsker å diskutere videre om dette emnet, bare send meg en epost pj.ferrer (at) tsc.upc.edu.

Bye,

Pere

hei alle, for "dekopling er nok", hva foreslår du gjør verdien av dekopling?

Jeg leste en artikkel, denne verdien komme til |-24dB |!?ok?
Takk alle.

Hei Cuongtran,

For dekopling S21 (), en god verdi er under -10 dB (det meste <-15 dB).Dette er ok hvis S11 er også <10 dB.

Du kan ta en titt på "dekopling med en Metamaterial AMC Spacer" dokument, og du vil se at hvis du legger en metallisk ark mellom antennene, S21 <-27 dB over hele frekvensbåndet, men resultatet er ikke bra fordi antennene er uovertruffen.

Dette er alltid en Bakdelen mellom S11 og S21.Av denne grunn, koeffisienter bør Korrelasjon også brukes, fordi de kobler både S-parametrene.

Bye,

Pere

Hei perej,
Veldig hyggelig å diskutere med deg, fant jeg din papiret her
http://www3.interscience.wiley.com/journal/117948641/abstract?CRETRY=1&SRETRY=0
men en synd jeg ikke kan laste det ned, vil du behage sende meg én versjon av Eeee

Beklager, ve Jeg fant det ut i meg PC, takk.

Takk mye og se deg snart.

Du har det i et innlegg aboive denne.Bare gå opp, og du vil se en gratis speil.Hvis ikke, prøv å gå på denne linken: http://www.edaboard.com/download2.php?id=145779&sid=cd8e667cdf8be080945dc84a4eac3e34

Bye,

Pere

Det er en papir av F. Yang og samisk om gjensidig kopling mellom EBG overflater og dets applikasjoner fro antenner.Jeg antar at du må ha lest at papir ..
Praful

Jeg vet det, men må være veldig forsiktig med den type antenne.EBG overflater er vanligvis brukes til å kople patch antenner, eller to dipoler over samme overflaten.

Men noen ganger trenger du mer overflate homogenisering, og du må bruke Spiral resonatorer (eller CLLs, SRRs ,...).Du løs på tykkelse, men en toveis AMC design fungere riktig for to nært linjeavstand monopoler.I dette tilfellet samme programmet med lapp antenner er ikke lett, siden du trenger resonatorer med samme høyde som dielektriske substratet (1-2 mm) som støtter lappen antenner.

Det er alltid en Bakdelen mellom antenne type og maksimal tillatt tykkelse.

Hvis du er i tvil om dette emnet, bare send meg en e-post til: pj.ferrer (at) tsc.upc.edu.

Bye,

Pere

Hei perej,
Jeg tror at vi alle vet artikkelen på samisk et Yan, men jeg vet ikke hvorfor Yan ikke har tatt hensyn til C koeffisienten i hans avis, eller de kan være da han patchs har avstanden til dem langt nok?
Im enig med deg om problemet med toveis AMC, er det svært interessant om vi kan finne ut et materiale som kan eliminere denne grensen plass til tykkelsen ... eller er det mulig å "dyppe" dem inn dielektrikum ..?

De trenger ikke bruke C koeffisientene av to grunner:

1) Flekkene er langt unna, så S11 <-10 dB og S21 <-15 dB.

2) Formuleringen med lenker S11 og S21 ble ikke utviklet ennå.

Men hvis 1) er oppfylt, kan du si at systemet er utkoblet og decorrelated.Så, fra denne synsvinkel, trenger du ikke å vise C koeffisientene, selv om de kan gi deg en god ytelse estimering.

Bye,

Pere

Takk perej,
Jeg tror at jeg ønsker å snakke om avstanden mellom det laveste punktet i S11 og maxi av S21 på det punktet av resonans, takk for diskusjonen din.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back