Kombinere Rogers 4003C og FR4 i lag stackup

R

rf_enthusiast

Guest
Hei alle, Vi prøver å lage en 4-lags PCB for 5,8 GHz effektforsterker søknad. Kretsen er bekreftet på en to lag bord, men å ta vare på bedre connectorization, vi går for 4 lag bord. Her ønsker vi å ha følgende stackup: + Topplag og Midt layer1 fra RO4003C 20 mil PCB + Midt Layer2 og Bunnlag fra FR4 20 mil PCB + Prepreg lag av FR4 av tykkelse 20 mil i mellom de to PCB. Problemet er at FR4 og RO4003C har svært forskjellig Tg (glassningstemperatur); FR4 har Tg på 150 degC og RO4003C 280 degC. Vil dette resultere i noen bord pålitelighet problem under produksjon eller under drift? Enhver hjelp på dette er hjertelig velkommen. Takk på forhånd.

Jeg forventer alvorlig fordreining grunn av asymmetrisk stackup. Hvis laminering av FR4 og 4003C fungerer i det hele, bør det brukes en symmetrisk lag sekvens. Hva er din PCB produsentens mening om designet? Muligens bør du også kontakte Rogers. Jeg har opplevd at en stor PCB produsenten laget en Rogers/FR4 hybrid design (en annen substrat enn 4003) som til slutt mislyktes. Da Rogers ble spurt om kombinasjonen, og de sa, det kunne aldri fungere ...

Hei fvm, Takk for raskt svar. Hva slags materiale ville du foreslå som ville gjøre en flott kombinasjon med RO4003C? Vi har allerede lagt dette spørsmålet til Rogers. Jeg tror at hvis vi tar vare på den termiske utvidelsen koeffisientene til hybrid materialer for å være lik, bør det ikke være et problem.

Jeg har ingen forslag. I den nevnte saken, var 3203 blitt brukt, men flerlags delaminated under reflow behandling. Jeg frykter, termisk ekspansjon vil aldri matche nøyaktig, er det annerledes Tg du nevnte en reaon for det. Så jeg tviler på leat for assymetrical stackup. Selvfølgelig avhenger betydningen av mulige fordreining saker på bordet størrelse og andre parametere kan.

Hei fvm, Just fikk svar fra Rogers. De har garantert at det ikke ville være noen problem under reflow behandling da dette er vanligvis gjort i et par minutter. Takk for hjelpen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back