Komme 750 MHz / V VCO gevinst for en ring oscillator med en 1V strømforsyning

C

chacha

Guest
Hei Er det virkelig mulig å få en VCO gevinst på 750MHz / V for en ring oscillator i 90 nm-teknologi med en strømforsyning på 1V? VCO Frekvensområde er 400M til 800M. Thanks.

ur utgang er 400 til 800 MHz, og ur snakker om nesten 8ooMHZ / v, betyr dette at styrespenningen variere ca 0,5 volt for å feie all området fra 400 til 800 MHz jeg ikke er kjent med 90 nm prosess, men jeg tror det høres å få dette tuning vinning Khouly

gjøre u har modeller for 90 nm-prosessen, og gjøre u ønsker å designe differensial ring oscillator eller single ended khouly

Jeg synes det er vanskelig å få det gjort på tvers av alle hjørner som typisk ring VCO vil variere nesten 100% fra ulike hjørner.

[Quote = Chacha] Hei Er det virkelig mulig å få en VCO gevinst på 750MHz / V for en ring oscillator i 90 nm-teknologi med en strømforsyning på 1V? VCO Frekvensområde er 400M til 800M. Takk. [/Quote] Jeg tror ganske vanskelig å oppnå dette .. den VCO fase støy og jitter vil bli mye. Du bedre kombinere noen VCO å oppnå dette området.

det er svært vanskelig, å får jeg vite at ringen oscillator er har stort tuning spekter men denne brede u trenger to eller tre oscillatorer for å oppnå disse hvis u har modellene av 90 nm-prosessen, laste dem opp, og vi kan prøve med hverandre khouly

jeg også litt skeptisk oppnå dette. i dette øyeblikket jeg dont har noen modeller. hvis noen er å ha papirer vedrørende multi bandet ring oscillator, pls dele med meg. Thanks.

Har u noen gang gjøre noe PLL eller VCO før? Hvis ikke, ville det være for farlig å prøve 90 nm for første gang. 9 døde en overleve

Jeg har noen exp i VCO design i 180nm prosess for UWB-applikasjoner. Det var en LC oscillator. Jeg har ikke gjort noen ring oscillator til nå. Hva blir den store vanskeligheter i 90 nm for oscillator design?? takk.

Hva er hovedutfordringer mens utforme bredt bånd ring oscillator på 90 nm? Hvis noen er å ha docs pls dele med meg .. takk.

for krets simulering kan du bruke prediktiv teknologi modell (PTM) for simulering. det kan bli funnet på http://www.eas.asu.edu/ ~ PTM / som er det beste jeg kan få for 90 nm prosess. det faktisk finnes fab prosessen er kanskje ikke tilgjengelig for gratis.

[Quote = Chacha] Hei Er det virkelig mulig å få en VCO gevinst på 750MHz / V for en ring oscillator i 90 nm-teknologi med en strømforsyning på 1V? VCO Frekvensområde er 400M til 800M. Takk. [/Quote] du kan få noe arbeid, men med dårlig ytelse og yield.

[Quote = Chacha] Hei Er det virkelig mulig å få en VCO gevinst på 750MHz / V for en ring oscillator i 90 nm-teknologi med en strømforsyning på 1V? VCO Frekvensområde er 400M til 800M. Takk. [/Quote] selvfølgelig. Ring OSC bør brukes.

u kan oppnå dette VCO tuning området ved hjelp diffential lade pumpe struktur. Med Enkel end lade pumpe, er det svært vanskelig å oppnå dette arange med ur forsyning 1volt. Vijay

Hei, jeg jobber med 0,13 um prosess. Jeg laget en single ended ring oscillator. Jeg trenger å vite hvordan du calc. gevinst dvs. Kvco.? Ved forsyningsspenningen 1.2V dette VCO kjører på 1Ghz, på 2V dette går till 2GHz. Nå hvordan gjør jeg calc Kvco. Eventuelle hjelp vil være stor. Hvis jeg targeting 1GHZ/1V deretter hva jeg skal gjøre? Dette er første gang jeg gjør en PLL. Hva er hensynet til at jeg trenger å gjøre for en diffferntial ring OSC. topologi. Eventuelle hjelp vil bli verdsatt. Takk på forhånd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back