Kompensasjon kondensator i to-trinns OPAMP

S

slchen

Guest
Kjære alle: Jeg har et spørsmål om erstatningen kondensator i 2-trinns OPAMP. Som vist i den vedlagte filen, jeg brukte en PMOS capaciotr (M13) for å realisere compenstation kondensatoren. Porten til M13 er koblet til node 5 og kilden, avløp og bulk er koblet til utgang node (Vo). Dette er det første valget. Et annet valg er at porten er koblet til utgang node (Vo) og kilden, avløp og bulk er koblet til node 5. Jeg vil vite hvilken type forbindelser er bedre. Takk for hjelpen. slchen

Hei, jeg vil si det andre valget er mye bedre. Som du vet, i to-trinns miller kompensasjon, er dominant pol ved utgangen node i den første fasen (node 5) og ikke-dominerende pol er ved utgangen node i den andre fasen (Vo). Så vi liker å minimere parasittiske kapasitans på utgangen node i den andre fasen (å presse den ikke-dominant pol til høyere frekvenser) og øke kapasitans sett på utgangen node av det første stadiet (det er derfor vi bruker miller kondensator). Hovedtyngden av PMOS cap har mye parasittisk cap til underlaget, slik at bulk node er bedre å være knyttet til produksjonen av den første etappen (node 5). Alle kapasitans vi ser i porten til PMOS hetten er bare Miller cap (nesten ingen parasittisk). Så det er bedre å koble porten til utgang node. OPAMP

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back