Kompensasjonen teknologi for stabilitet i kraft IC

S

staric

Guest
Jeg vil vite hvor mange erstatningen teknologi for stabilitet for strøm IC.For eksempel Miller kompensasjon og skråningen kompensasjon og så videre.Er det noen annen godtgjørelse teknologi for stabilitet?

bly lag kompensasjon.for 2-trinns OPAMP med første etappe Kaskode, det er en modifisert møller kompensasjon, se Razavi bok.
for flertrinns OPAMP det r mye erstatning teknikker, prøve å søke i IEEE.Jeg husker en professor i Hongkong, kalt TK Mok hadde noen gode papirer på den.

Stabiliteten jeg mener handler om tett loop.Den brukes til systemet.Og ikke for en op krets.

skråningen comp er gjeldende modus ic eneste.bedre å starte med spenning modus (bare sammenligne feil spenning til en rampe) fordi det er mer tydelig.

så det er noen slags kompensasjon.hvis output cap har mange ESR, får du en gratis lavfrekvente null og kan bruke type 2 kompensasjon (1 pol, 1 null).hvis du har en lav ESR output hetten, må du skrive 3 - (ett pol to nuller)

Hei,

Jeg mener det er i utgangspunktet to kompensasjon metoder:
miller kompensasjon og parallelle kompensasjon.Lead lag kompensasjon virker som
en blanding av begge.

Jeg har ingen ide om hva som er skråningen kompensasjon.Kan noen snakke mer om det?Takk.

hilsen,
jordan76

I søknaden PWM-krets er det serie R og C ved inngang av OPAMP, jeg vet ikke hvordan du avgjør compesation.Anyone kan forklare det?Takk!

Kjære jordan76,
Du kunne ha alook på følgende
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=111593&highlight=slope compensation
håper det hjelper

muldersun skrev:

I søknaden PWM-krets er det serie R og C ved inngang av OPAMP, jeg vet ikke hvordan du avgjør compesation.Anyone kan forklare det?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back