Komplekse spørsmål!

• Thread starter devendra_devgupta
  • Start date
D

devendra_devgupta

Guest
Venner

Plz fortelle meg hva som er relocatable koden og hvordan den er i slekt med posisjon uavhengig kode.Jeg har søkt på nett og forstått det meste av ting, men ikke kunne foreta et klart bilde av det på grunn av mangel på egnet eksempel.

Fortell meg idet im veldig nysgjerrig på det.

HI

En relocatable kode er en kode som kan plasseres noen ware i sysem minnet kartet

I et annet ord på linker kan plassere koden hvor enn han ønsker

All the best

Bobi

Hei bobi
Thanx, den tingen som du har sagt er greit, men den nøyaktige spørsmål er hvorfor det er behov for relocatable kode.og hvordan det er drelated med posisjon uavhengig kode.

Hvis jeg vil skrive relocatable kode hvilke ting jeg bør vurdere.

Vær oppmerksom på mitt sinn ramme og svar

Enn igjen

Hallo,

den grunnleggende årsaken til flytting er modulær software design.Hvis du bruker forhåndskompilerte objekt eller biblioteket moduler, må de være relocatable, føre den endelige adressen er ikke kjent på samling tid.

Relocatable koden betyr, er det ikke kjørbar enda, har det plassholdere for absolutte adresser som må erstattes av linker.Et annet eksempel på relocatable koden er PC *. exe-fil-format.Det er flyttet før gjennomføring av en hjullaster.

Stilling uavhengig er et spesielt tilfelle av koden, som bare bruker relative adresser, og dermed ingenting må være flyttet.Det avhenger av evnen til brukes prosessor samt på enkelte opplysninger gitt fra drift miljø.DOS *. com-filer er i utgangspunktet uavhengig stilling.

Hilsen,
Frank

Hei frank
Thankyou very much, Frank si meg en ting jeg cofused om, mens du skriver modulær programvare skal vi være bekymring skriftlig relocatable kode eller linker vil gjøre det easily.Does relocatability påvirker ytelsen eller noen ting annet av kode vår.

HI

En relocatable kode er en kode som kan plasseres noe
ware i sysem minnet kartet
I et annet ord på linker kan plassere koden hvor enn han ønsker
All the best

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back