komponent jording problem ..

S

super

Guest
Kjære alle:
I 4 lags PCB, Layer rekkefølge fra topp til bunn er topp - GND - VCC - bunnen.
1.hva er forskjellen hvis komponenten bakken koble til lag 2 og
til lag 4?
2.når vi gjør RF grensesnitt PCB layout, hvorfor vi trenger å grave ut lag 2 og
lag 3?

Takk.

Spørsmålet er forvirrende.
\ Vennligst gi mer klarhet og enkel.

Beklager, beskrivelse jeg det mer tydelig.
I 4 lags PCB, Layer sekvens norminal fra topp til bunn er topp - GND - VCC - bunnen.

1.hva er forskjellen hvis grunnen i lag 2 og
bakken i lag 4?

2.når vi gjør RF grensesnitt PCB layout, noen ganger
vi trenger å grave ut lag 2 og lag 3.
Jeg vet ikke hvorfor vi må gjøre det?

Takk.

For RF vanlig praksis er det skal se GND umiddelbart.
Hvis du bruker ovenfor sa signal - GND - VCC --- signal metoden så kan du bruke RF på begge sider, fordi VCC er også et GND for RF.
På denne måten vil du få mer plass til å leke med RF krets med signal integritet.

Du kan også gjøre GND lag til lag 4 med kostnadene ved signal integritet.I dette tilfellet vil du spille bare på den ene siden av brettet.trenger mye omsorg og problemet er komplisert å løse som det vil samhandle med digitale signaler hvis noen.
SO får gå i enkle og lett måte.

2) Etter min mening grave ut forstås som RF via fra topp til bunn skape øya på GND og VCC.

La meg vite er min forståelse er riktig?

Noen ganger stabelen opp er veldig tynn til lagene.Hvis du ønsker å designe en microstrip av en viss impedans, kan det være for tynn til å gjøre.Så du fjerne henviser bakken på laget under den og la grunnen den refererer til på et lavere lag.Avstanden til bakken er lengre slik at spor er nå bredere og lettere å lage.

Kjære toonafishy,
poenget ditt er rett, men ekskludere impedans det har en annen
grunn?

Kjære kspalla,
i punkt 2, toonafishy har et flott poeng.
i punkt 1, takk for tydelig forklare, men jeg forstår ikke
en ting.
C = E0 * A / d R = Rsqr * L / A
hvis GND koble til lag 2, vil det bli flere cap og mindre Res
hvis GND koble til lag 4, vil det få mindre cap og mer Res
så det synes koble til lag 4 er bedre, lag 2 er derfor best å velge?

Takk din hjelp.
Mange takk.

Ditt poeng er rett, men overføringen linjebredde er valgt slik at det er 50 ohm impedans for RF.
Dette vil unngå tilfelle mer cap og mindre res som påpekt av deg.
Hvis valgt lag 4 da den 50 ohm impedans vil bli realisert med høyere spor bredde deretter 2 lag saken.
Flere spor bredde betyr at du har mindre rom å spille.

Hvis laget 4 er ment for RF GND så du kan ikke bruke lag 2 og 3 for ruting formål som det forstyrrer RF.Dette vil begrense om du har 4 lag, men faktisk to lag bare.På denne måten du ikke får noen fordeler i stedet økte kostnader ved å gå 4 lag.

Jeg vet at du sa, men disse er ikke jeg spør.
beklager, redescribe jeg det igjen.
Mitt spørsmål er
hvis GND koble til lag eller lag 4 har 2 hva forskjellen (ikke bryr impedans og ruting bare bare ta hensyn til jording problemet)?

Takk.

Hvis vi ikke bryr seg om impedans deretter med riktig plassering av via og dens diameter vil avgjøre grunnstøtingen problem uansett hvilket lag det ligger.

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bryr for impedans.Sannsynligvis jeg ikke forsto spørsmålet mitt unnskyldninger.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back