kondensator kondensator .................

V

veenashree89

Guest
2 kondensatorer c og c / 2 er .. parallellkoblet som belastes 5v og-5v henholdsvis ... wat er spenningen accross kondensator
 
Jeg tror det må bero på hvordan du kobler it.Can du gir diagrammet.
 
2 kondensatorer c og c / 2 er .. parallellkoblet som belastes 5v og-5v henholdsvis ... wat er spenningen accross kondensator
2 kondensatorer c og c / 2 er .. parallellkoblet som belastes 5v og-5v henholdsvis ... wat er spenningen accross kondensator
hva jeg svare kan være riktig ....... ikke helt sikker ..... etter å analysere denne kretsen ... jeg forsto at spenningen vil variere i noen tid .. .. hvis du kobler en 10k av lasten til de parallelle kondensatorer vil det prøver å lade for noen varighet. For eksempel vurdere c1 som 10UF deretter c2 vil 5UF så når u koble denne til en 10k ohm av belastningen det vil forsøker å lade seg ut i motsatt retning. siden t = RC, prøver c1 til dicharge i 10U X 10K = 100ms c2 prøver å dicharge i 5UF X 10K = 50ms c1 utslipp i én retning og c2 utslipp i en annen retning. så ... spenning er noe annet enn potensielle forskjellen. så inntil 50ms spenningen over lasten vil være 0v. Etter 50ms sek C1 har noen kostnad som vil bli delieverd for en annen 50ms som 5v .... dette er min egen analyse jeg er ikke sikker på om svaret.
 
Oppladet er parallellkoblet betyr ingenting men to spenningskilder kobler parallelt det er helt avhengig intern motstand av at kondensatoren hvis begge kondensatorene lignende spenningen er null dersom annerledes da det avhenger respektive kondensatorer ESR verdier jeg håper dette svaret kan korrigere opp Knowledge min
 
2 kondensatorer av forskjellige kapasitanser-one er +5 V annen er-5V. Vennligst gjør meg en tjeneste. Tegn kretsen på paper.Take et bilde og legge ved.
 
den viktigste bekymring jeg finner er kan spenningskilder parallellkobles måte neste jeg vil ha en skjematisk jeg tror det vil være utslipp fra hver cap, men kan ikke si mer med ut et bilde av ckt
 
bedre en jpg bilde enn en rar fil er å ha problemer med å vise det: -?
 
figuren ovenfor er for under lading kondensator når begge er koblet parallelt med samme type kondensatorer når du kobler to lading kondensatorer koblet parallelt resultatet verdi mellom kondensatorer null. Og en ting hvis du bruker KVL regelen da også resultatet mellom kondensatorer null.
 
KVL gir summen av de spenninger som har en tendens til å kansellere hverandre i tilfelle av denne som parallell kombinasjon de effektive gebyret blir summert og så når CKT er lukket tillegget distribueres jevnt resulterer i 0 V
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top