kondensator og motstand layout spørsmål

R

Robertt

Guest
Skal jeg sette kondensatorer og motstander i Nwell?Lagt etter 11 minutter:et spørsmål til:

Jeg bruker poly å tegne motstanden oppsettet, hvis den ikke er god hjelp av et minimum knep bredde som motstanden bredde.

Si, er minumum poly bredden bør 0.6um.Jeg tegner motstanden med 0.6um bredde og deretter justere lengden for å få ønsket motstand verdi.Er det bra?

Jeg tviler på det.Min grunn er at i prosessen, vil det være variasjoner, hvis vi bruker minimum bredde, motstanden verdien variasjonen bør være stor på grunn av prosessen variasjon.Så vi bør velge lager bredde.

Men jeg er ikke sikker på om jeg er riktig eller min bekymring er overflødig.Hvis jeg er riktig, som bredde verdi vi bør velge for motstand layout?i eksemplet ovenfor, er 1.2um et godt valg?

Jeg har bare ikke få det, synes alle å tro at techology bør holdes hemmelig, men fortsette å spørre spørsmål om størrelser.
Uansett:
1) Du satte hetter og motstander over (ikke "in") Nwell for å redusere støy injiseres til / fra underlaget.Du vet bedre hvis det er et spørsmål i kretsen din.
2) minimum verdi for en motstand er ikke det minste verdien for poly.Eg, i en 0.25u prosess, minimum motstand bredde er 2u (så vidt jeg husker).Grunnen for det er fryktelig målrettet hvis du bruker mindre og kontakter på slutten.
Nå samsvarende du trenger og techology bør bestemme bredden.
Som for verdien, må du legge grensesnitt motstand (kontakter), ikke bare poly.

Tegning motstand i layouten er teknisk basert på antall R_sq.

Nødvendig ark motstand R = R_sq x L / B, der W er polysilikon bredden eller metal_1 bredde.I de fleste tilfeller er dette justerbar av deg, ikke alltid minimum bredde.

W og L i CAD-verktøy er representert ved antall λ brukt.

Hvis du arbeider i dyp submicron, bruk minimum bredde for å redusere den effektive bredden for parasittisk kapasitans med hensyn til bulk.I dette tilfellet er minimum bredde 2λ = 2 x 0,6-Lm = 1.2-LM i design.

når u trekke layout, bør u være basert på design regelen filen.og simulering, bør u få hjørnet analysen.
i PCM fil, støperi gi forskyvning av motstanden.

God jobb eleborating Res av SKYHIGH .. at den måten å beregne motstand, ved RSQ.

Det er ditt forhold til å velge motstander verdi og til og med teknologi.En av den ved hjelp av poly å få høy motstand, men selv kortslutning trnsistor kan gi høy motstand (for nFET, kobler base for å drenere (at) VDD).

Hvis oppsettet bruker mange transistor, med poly som motstanden er ok, men vurdere matching av transistorer og polyfon motstand.Hvis u bruke transistoren samsvarende problemet er mindre komplisert.

det kommer an på hva slags motstand (poly, diff, vel, ion inplant) eller kondensator du bruker, og avhenger hva slags type (p eller n)

starcoming skrev:

det kommer an på hva slags motstand (poly, diff, vel, ion inplant) eller kondensator du bruker, og avhenger hva slags type (p eller n)

[quote = "ocarnu"] 1) Du satte hetter og motstander over (ikke "in") Nwell for å redusere støy injiseres til / fra underlaget.Du vet bedre hvis det er et spørsmål i kretsen din.

Jeg vil vite hva Nwell var koblet til en port av caps / res.eller VDD?som er bedre?
og kan det kobles til GND?
takk!

[quote = "aicder"]ocarnu skrev:

1) Du satte hetter og motstander over (ikke "in") Nwell for å redusere støy injiseres til / fra underlaget.
Du vet bedre hvis det er et spørsmål i kretsen din.Jeg vil vite hva Nwell var koblet til en port av caps / res.
eller VDD?
som er bedre?

takk!

oversizing eller undersizing som oppstår under fotolitografi og poly etsning kan ha en betydelig effekt på smale poly motstander dvs. Narrow res vil blant annet behandle store variasjoner dueto linewidth kontroll.Denne effekten av linewidth variant kan være min ved å øke bredden på res til flere ganger minimum.Ekstremt smale poly motstandene kan også oppleve økt res variasjonen skyldes vekst av enkelte korn i hele bredden av res (bambus effekt).

[quote = "gdhp"]aicder skrev:eek:carnu skrev:

1) Du satte hetter og motstander over (ikke "in") Nwell for å redusere støy injiseres til / fra underlaget.
Du vet bedre hvis det er et spørsmål i kretsen din.Jeg vil vite hva Nwell var koblet til en port av caps / res.
eller VDD?
som er bedre?

takk!

enheten kan bryte sammen hvis nwell ikke koblet til vdd .. dette er kun for potenetial tiltaket

Hi Guys:

I don't get it.Hva mener du plassere motstand og kondensator over NWELL og ikke i NWELL, betyr dette som gir vakt ring rundt motstanden og koble den til vdd eller som å plassere en plan NWELL over motstanden og kondensatorer.

Rgds

hrkhari skrev:

Hi Guys:I don't get it.
Hva mener du plassere motstand og kondensator over NWELL og ikke i NWELL, betyr dette som gir vakt ring rundt motstanden og koble den til vdd eller som å plassere en plan NWELL over motstanden og kondensatorer.Rgds

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back