E
eem2am
Guest
Hei, jeg gjør isolert, offline, en transistor frem omformer for ~ 10 W utgang. Jeg har en dal fylle krets etter diode brua så min inngang DC bus krusninger fra 170V til 340 V. Den sekundære er satt opp for å gi en konstant strøm av en Amp siden dette er en LED strømforsyning. Jeg bruker en gjeldende følelse motstand, LM393 Comparator og 4N35 opto på sekundærsiden. PWM-kontrolleren er en MC34025. Først av alt i testing jeg bare brukt en dummy last på 10 ohm. Når jeg sette gjeldende forstand motstand i produksjonen sløyfen utgangsspenningen over 10 Ohms var mellom 8 og 10V, rislende på T = 5 ms. Når jeg sette gjeldende forstand motstand i likeretteren sløyfen utgangsspenningen har svært liten rippel, og ser flott for min lysdioder, siden dette betyr at strømmen er fin og konstant. Men med sans motstand som dette i likeretteren loop, var spenningen kun 7 volt over 10 ohm. Vet du hvorfor reguleringen var mye bedre med den forstand motstand i likeretter løkken og dette er en bona fide måte å gjøre det?