konvertere ASCII tegn til tastaturet skanne koder

S

scdoro

Guest
Hi everyone,

Finnes det en måte å konvertere ASCII tegn på tastaturet skanne koder i maskinvare gjennomføringen?

takk

hilsen

Du kan koble til:
http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/DOC1235.PDF.
Dette programmet notere atmel for AVR

Oversettelse fra en kode til den andre er ikke vanskelig ting i det hele tatt ..
Du trenger en mikrokontroller som vil ta en ASCII tegn fra serieport, og bruker en look-up table, vil oversette fra ASCII til PS / 2 tastatur, og vil generere ny kode gjennom samme port eller på noen annen måte. .
Du må opprette en look-up table selv, men ikke bekymre deg, er det ikke så vanskelig ..
For eksempel:

Incomming character '0 '(null) i ASCII -> 30t
Utgående nummer (tilsvarende i PS / 2 skanning code) -> 45H

Incomming '1 'ASCII -> 31
Utgående 16h

..og så videre ..

Hilsen,
IanP

hei LanP,

egentlig jeg har opprettet søketabellen å konvertere ASCII til tastaturet scancode.
Nå er jeg bare ikke kan regne ut hvor å sende scancode (som er ASCII) serielt og deretter tolkes som tastetrykk på destinated PCens application.This vil kreve en HARDWARE krets.

Qn1.Hvordan skal jeg gjøre for å bygge denne HARDWARE krets

takkLagt etter 2 minutter:hei LanP,

egentlig jeg har opprettet søketabellen å konvertere ASCII til tastaturet scancode.
Nå er jeg bare ikke kan regne ut hvor å sende scancode (som er ASCII) serielt og deretter tolkes som tastetrykk på destinated PCens application.This vil kreve en HARDWARE krets.

Qn1.Hvordan skal jeg gjøre for å bygge denne HARDWARE krets

takk

Hvis du ønsker å gi disse kodene via serieporten på de andre PC så du trenger ikke ekstra maskinvare, men en DLL som vil liksom levere disse kodene til Word eller andre Windows programmer ..
Eller, jeg savner noe her??
Hilsen,
IanP

1.Det avhenger side koden, fordi i annen side koden du har ulike ASCII-kode for samme charater.
2.Easiest og raskeste måten er å lage tabell med forhold scancode = byte ptr bordet [ASCII code].Og bruke ASCII-kode som INDEX å skanne
mov al, byte ptr [peker til strengen]
movzx EAX, al
mov al, table [eax]

det kommer an på hva du skal gjøre ....FPGA eller Nicro ....

Micro er den enkleste en ....

hilsen

maxer

Hei IanP

Nedenfor er faktisk det min intensjon å bygge min project.i krever maskinvare interface.Read videre nedenfor:

-------------------------------------------------- ----------------------------------------Jeg har skrevet en C -programmet for sending RS232 serielle data i én enkelt PC, og jeg vil at dataene skal mottas på en annen PC og fanget som tastetrykk.Disse tastetrykk kan deretter brukes i noe vindu s ord programmer og virket som om de er skrevet fra tastaturet.

Jeg har også kodede programmet slik at for hver ASCII tegn, det blir omdannet til det er tilsvarende sett av scancode.For eksempel er en oversatt til IC FOR IC og sender så streng ICF0IC over serielle forbindelsen.Dette sikrer scancode er riktig tolket av tastaturet kontrolleren på mottakeren s side PC.

Men jeg vet ikke hvordan du skal gå om implementering av en maskinvarebasert enhet som kan oppnå konvertering av RS232 data til tastaturet data.

Qn (a): Kan noen hjelpe meg med skjematisk design eller gi noen råd?Jeg har kommet opp med overordnet diagram.Hvordan enheten skal oppføre seg, men jeg er usikker på om det er riktig.

Takk.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Jeg vil ansette 89C52, 89C420 eller lignende mikrokontroller, og sette dens UART til 9-bit modus (se: http://www.8052.com/tutser.phtml) ..Mikro bør bruke serieport avbryter og en liten seriell port motta buffer .. Dette vil ta seg av mottar data ..
Så langt som overfører data til Keyboard Port (jeg mistenkte tidligere, men var ikke sikker på) Jeg vil bruke to generelle I / Os fra PORT1 (åpne avløp), en som DATA de andre som CLOCK, og TIMER2 å generere 16.7kHz klokke som kreves, så det blir som å skape en ny UART men i programvaren, eller ta klokke fra en ekstern kilde og bare skifte data ut ..
Hilsen,
IanP

BTW, hvorfor har du 8-bit Parity?Jeg ser ikke noen grunn til paritetsbiten, og deretter UART kan ge konfigurert for standard 8-bits ord 1 Start 1 Stopp ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back