kortslutning beskyttelse 60V 0,5 A

V

vishnupg

Guest
kan noen hjelpe meg å implementere kortslutning beskyttelse i en digital utgang. det må ikke varme opp eller dissapate mye strøm som varme

Legg inn en detaljert skjematisk av kretsen du ønsker å beskytte.

det vil bare være en digital utgang hvor lasten (egentlig mest sannsynlig) vil bli drevet ved hjelp av en FET for transistor. inngangen tilbudet vil være fra 24 til 60V, men vi må gjennomføre en grense på 0,5 A ved 60V. ved andre spenninger også Kortslutt beskyttelse må være der

Det er veldig vanskelig å hjelpe deg hvis du ikke gir detaljer. Mesteparten av tiden, er det mange faktorer som må vurderes når du utformer en krets, og det ofte skjer at OP ikke vet hvilke faktorer som er viktige. Derfor er det veldig frustrerende når viktig informasjon er å bli dratt ut bit for bit.

sir Jeg vil ha en digital utgang som er dagens grense beskyttelse / kortslutning beskyttelse dvs. kretsen må ikke gi ut mer enn 0,5 en aktuell hvis spenning er 60V. hvis lasten res redusere og det tar mer strøm enn 0,5 en så noen hvordan kretsen må slå av. er det noen andre metoder uten å bruke sensing motstand

Jeg skal prøve en gang til. Jeg kunne sikkert designe en beskyttelse krets som er utløst av en nåværende og / eller spenning terskel, og jeg er sikker på at mange andre medlemmer av forumet kan også gjøre det. Men den eksakte utformingen detaljer vil avhenge av hva du kaller "en digital output", type last, frekvenser involvert, strømforsyning, etc. Du sa at grensen bør være 0.5A på 60V, men du sa også at "input tilbudet vil være fra 24 til 60V". Betyr dette at strømforsyningen er variabel? Alle disse detaljene vil avgjøre hvor og hvordan overbelastning nåværende enkelt kan sanses, hvordan kretsen best kan slås av, hva slags beskyttelse krets være mest egnet, og så videre.

beklager at jeg ikke var i stand til å få det u hadde i tankene. "digital output" betyr at denne kretsen at vi utformer vil få sitt innspill utløst fra en kontroller, og denne kretsen vil da kjøre en last som vil bli en makt stafett. (faktisk vi kan si det som en sjåfør med kortslutning beskyttelse). vi vil være å få ekstern dc forsyning som kan variere fra 24 til 60V som innspill til den drivende krets som vi er designing.it Dont bety en variabel PS men brukeren kan gi noen spenning i mellom som innspill til kretsen. men siden den kretsen må arbeide kontinuerlig for vi må redusere varmen til minimum

ehhhh ... du må legge skjematiske hvis du ønsker at vi skal hjelpe deg. Er dette en slags bedriftens prosjekt, og du kan ikke starte skjematisk?

Jeg har ikke laget en ennå. dvs hvorfor jeg søker råd fra deg

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back