Kraften og jordlaget for signal linjer routing i 4 lags PCB

C

contagiouseddie

Guest
Hi Guys, jeg begynner mitt første fire lags PCB. Jeg er litt delt på signal linjer routing på lagene. Jeg er ikke sikker på hvor mye kan vi bruke kraften og jordlaget for signal linjer routing. Jeg vet jeg bør unngå å bruke både av dem som de er ment å være dedikert bakken og makt planet henholdsvis. Men, kan rundt hvor mange prosent av disse to lagene brukes sparsomt for signal linjer? Takk gutter. : D

Det avhenger av hva signalet ditt behov er, er det en høy hastighet bord med kontrollert impedans, eller er det en forbruker applikasjon med langsom digital og muligens analog, dersom det senere er tilfelle kan du rute så mye du vil på strømmen planet , husk at kontinuitet må holdes og en sjenerøs mengde kobber skal være tilgjengelig fra strømkilden til høyere nåværende enheter - grunnplanet er bedre urørt eller bare brukes som siste utvei - hvis det er en høyhastighets bord , er det bedre å legge lag fremfor kompromittere ditt fly - sunn fornuft gjelder. SiGiNT

Estimater vil variere, men jeg vanligvis vurdere noe over 2 GHz som den regionen hvor RF hensyn blir viktige saker. Bølgelengder er på rekkefølgen av PCB størrelser og overføring linje effekter er sett. Skjerming og via oss begynne også å være betydelig.

Jeg legger ytterligere 2 lag til styret, så nå er det seks lag. Kretsen har eksternt minne interface (SDRAM), men kjører på 48 MHz. Den mikrokontroller går på 55 MHz. Jeg tror seks lag er nok for dette prosjektet. Bakken og makt flyet vil utelukkende for seg selv bare. Jeg bruker boken "High Speed ​​Digital Design - A Handbook of Black Magic" av Howard Johnson som guide og også noen annen referanse. Viktig analoge signal linjer og sensitive signal linjer jeg rute dem første. Takk for råd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back