kraftledninger fra USB til PIC18F4550?

P

Picstudent

Guest
Hei
I min bootloader krets for 18F4550 (Microchip USB bootloader) Jeg leter etter noen avklaringer.

Min 18F4550board fungerer omn 5 V.

1.som er den beste metoden for samvirking 5 V og Ground linjer fra USB-kontakten til PIC18F4550?

Demofilmen styre mikrobrikke brukt noen spesielle kretser der med inductors.
som er den enkle metoden?

Min 18F4550 har egen strømforsyning, så kan unngå USB Power hvis komplisert.
Hva er den faktiske hensikten med at Vusb (3.3V) Pin av 18F4550?

Som er den ideelle metoden å grensesnittet USB og lokal makt?

Takk

picstudent

USB-modul innsiden av 18F4550 jobber med 3.3V på et svært høy hastighet.På 5 V, som hastighet vil føre til en høyde temp og skade hele chip.

Vel, det stemmer at USB-modul fungerer med 3.3v og du kan konfigurere, så den genererer 3.3v internt.eller du kan legge inn 3.3v eksternt ..(internt er helt fint, men det trenger decoupling kondensatoren .. av 220nF (jeg tror det)) (også, jeg tror ikke det er nyttig å slå andre 3.3v chips nær ...)

USB-kabelen har også en 5 V og GND til makten din krets ...Husk at det kan gi 50mA, (men en dag jeg ladet opp til 200mA med ingen endring i det hele tatt. Det var en gammel kortet ...) bare mate den til krets ...Husk å filtrere med kondensatoren (10uF) eller / og en inductor (en liten chocke spiral kanskje) fordi de 5 V kommer fra PC strømforsyning med en liten 32kHz støy ...Kanskje det spiller ingen rolle.men det avhenger av deg ...

Til slutt, hvis du kan alltid strømmen din krets danne et uavhengig strømforsyning ...det
er ...bedre ...

USB-porten kan levere 500mA.
Første gang du kobler en enhet i, må det ikke trekke mer enn 100mA fra usb strømforsyning.Under enumeraton enheten kan be om opptil 500mA, og når den er aktivert, kan det trekke at gjeldende.

Koble D og D-fra USB og ikke bry deg om det.Du kan drive PIC med 5 V fra PC eller din egen forsyning og det gjør ingen forskjell for kommunikasjon.D / D-en differensiell spenning, så det er egentlig flytende.Den PIC har en intern spenning regulator for det USB-modul, slik at den ikke vare der PIC forsyning kommer fra.

Hallo

Takk for alle svar.

Likevel én ting for å fjerne.

Anta at jeg vil bruke både lokal-og USB-strøm,
avhengig av hva som availble,
kan jeg kort USB VCC og lokal bord VCC sammen?og Gnds sammen?(gjennom en inductor eller noe)

eller anta at jeg ikke vil bruke PC makt, kan jeg holde
5 fra PC-en ikke er koblet til styret i det hele tatt?

noen diode arrangement reqired å blokkere reverse flow til PC?

Eventuelle refernce schematics om hvordan du gjør dette?

Takk
picstudent

Vanskelig å si.Kan du foreslå en bedre beskrivelse av hva du prøver å gjøre med 2 separate kilder kjører samme bord?Du kan vanligvis tie ene siden, som grunnlag, sammen uten problemer.Det gir en felles referanse mellom 2 rekvisita.

Hallo

Takk.Så jeg kan Short bakken linjer sammen og holde USB 5 V-linjen ikke er koblet til styret om nødvendig.D og D-linjene er differensial og
5 og GND linjene trenger ikke være koblet til styret for å etablere kommunikasjon. Right?takk en meget

picstudent

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back