Kretsen ikke fungerer godt etter koble AC til COM og NC

L

lockman_akim

Guest
Hei alle, jeg har rare problem her, har jeg 5 stafetter som styres av mikrokontroller .. det utløses uten noe problem, mens den ikke koble til AC lampen, men etter at jeg kobler AC lampe .. kretsen blir ustabil .. det er på grunn av EMF fra AC? har AC emf??

Hvis du bruker en kandissukker relé så sjekk ut om du har koblet en Blokkering Diode (sannsynligvis IN4001/4007) mellom coil terminalene dvs. anode terminal til MCU og katoden terminal til forsyningsspenningen ... Håper dette løser problemet :) Hilsen, Santosh Kumar

hva du mener er beskyttelse diode ritual? For at jeg har gjort det .. alt er fint .. det bare skje når AC lampe koblet til releet .. hvis jeg bare kontrollere stafetten uten last, er det ingen problem i det hele tatt .. Jeg har prøvd å endre AC lampe med LED for å sjekke om det virker eller ikke .. men LED og på riktig måte ..

På tidspunktet for bytte er det en gnist på kontaktene, gir dette opphav til EMI og det er dette EMI som er ansvarlig for feil av kretsen når ac er koblet til og ellers det fungerer riktig. Middelet kan være å unngå overflødig lengde ledninger i kretsen. Hold relé i en avstand fra sensitiv krets hvis mulig. Ta forholdsregler for å se til at de inngangene som plukker opp er hensiktsmessig frikoplet å unngå EMI. En Raoof Khan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back