Kunne Inverter

A

aan_woodz

Guest
Jeg har gjort en inverter men mislyktes.Problemet er IRF3205 MOSFETs alltid ødelagt hvis jeg aktivere inverter.Min viktigste inverter komponenter består av:
- Trinn opp transformator (11V CT 11V/20Amps til 220V 0V/2Amps)
- 2 IRF3205 N-MOSFETs
- MC34151P MOSFET Driver
- AT89C2051 som modifisert sinus-bølge generator.
- 6 12V / 7,2 Ah batterier
Jeg vil gjerne lage en enkel 500VA 12VDC-220VAC Inverter.
Kan noen hjelpe meg å løse mitt skjematisk?Mange takk.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Jeg anbefaler deg å laste ned og lese en god bok Pressman:
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=162025&highlight=pressman

Boken du anbefaler ikke lenger tilgjengelig lenger, fordi den ble fjernet.

eksempel på inverter
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hi aan_woodz, jeg tror du må plassere gjeldende fornuftig å hver kilde pin av MOS-Fet og tilbakemeldinger spenningen til kontrolleren.Når kontrolleren forstand maksimalt gjeldende strømme til MOS-Fet, bør du slå av MOS-Fet.Det vil beskytte MOS-Fet når det kommer til maksimallengden gjeldende.

Hallo,

transformatoren egenskaper samt PWM frekvensen kan ikke ses fra skjematisk.

Jeg også ville legge overcurrent beskyttelse, som foreslått.Et annet poeng er at sinewave PWM innebærer vanligvis en inductance (kan transformatoren bortkommen inductance) fungerer som et filter for å oppnå en jevn produksjon gjeldende.The Stray inductance kilder en reaktiv strøm i MOSFET, som muligens føre gjeldende flyt i Fet reverse diodes.Ettersom disse diodes er trege, overdreven tap kan produseres.På den andre siden av bortkommen inductance mellom både primær halvere windings fører til en positiv overspenningsvern ved bytte av.Avhengig av inductance, det kan føre til snøskred i Fet beskyttelse diodes og ytterligere tap.

Antiparallel Schottky diodes og snubber nettverk kan redusere både effekter.
Men hvis MOSFET er ødelagt uten utgang last, innledende overcurrent er den mest sannsynlige årsaken.Dersom transformatoren har et stramt dimensjonering angående svingete teller, kan det bli mettet når gjelder første halvår syklusen av produksjon sinus bølge.For å forhindre fra metning, en transformator skal være slått på på toppen av inngangsspenning, dette kan også vurderes med oppstart prosedyre.

Hilsen,
Frank

Frank råd er bra.

Også sjekke koden - du trenger for å sikre at mosfets av / på timingen er riktig, og at de er i en kjent tilstand under skru av og initialisation.

oddbudman

Jeg har akkurat nå kontrollert på nytt.Pressman bok er fortsatt tilgjengelige i edaboard.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back