løse en likning med MATLAB

S

sasaberali

Guest
hei Hvordan kan jeg løse følgende ligning ved hjelp av matlab? du skrive kommandoene. logα-Γ '(α) / Γ (α) = β der α er variabel, er β en kjent (du kan bruke en rekke stedet) parameter og Γ representerer gamma funksjon og Γ "er det derivat. Thanks

vet du hvordan du finner den deriverte av gamma-funksjonen? hvis du gjør - definere en funksjon som dette y = @ (a) log10 (a) - (gamma derivat (a) / gamma (a)??) - beta merke til at beta er på den andre siden av ligningen. dermed er du løse for null nå. plottet funksjonen med: fplot (y, [minrange, maxrange]) dette vil gjøre deg i stand til å løse den grafisk. analytisk, bruk: fzero (y, mulig null) denne trinnene forutsetter at du vet hvordan du finner den deriverte av gamma-funksjonen.

takk for hjelpen, jeg kan finne den deriverte av gamma funksjon, men bedre å spørre spørsmålet mitt på en annen måte: Jeg ønsker å bruke løse kommando for å finne svaret, er det noen måte å Bruk diff kommandoen direkte, for eksempel sth som dette: løse ('log (alpha)-diff (' gamma (alpha) ') = 0,5') (Jeg vet at denne kommandoen ikke er riktig, jeg trenger STH som dette som er akseptabelt for matlab!)

kan noen MATLAB guru hep meg sammenligne distribusjon algoritmer for nettverk?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back