B
binu.kr
Guest
Jeg gjør en robot med både automatisk og manuell kontroll.Jeg bruker L293d å drive DC motor.Jeg bruker to 12V DC-motorer.Jeg er ikke bruker en Beskyttelseskretsen (betyr diode krets for L293d).Det fungerer i manuell modus.Jeg bruker RF-senderen og mottakeren for manuell fjernkontrollen.Gjennom eksterne Jeg kan også bytte til automatisk modus.Men i automatisk modus det bare går og stopper når du bruker 12V til 8nde pin av L293d.Men den beveger seg litt mer tid når du bruker mindre enn 9v å 8nde pin av L293d.Kan du hjelpe meg å løse dette problemet?engasjert bruker portc for RF mottakeren og portd for IR-sensor og portb ist 4 pins for l293d ... i automatisk modus roboten beveger seg litt og stoppe og samme tid porten b utdataene i stop tilstand, men i programing Jeg brukte noen forsinkelse mellom fremover, høyre, venstre og stopp, men dette er ikke tilfreds Wen jeg kobler til l 293d og DC motor .. hvis engasjert kontrollere alt dette ting uten å koble til l293d, det fungerer pls hjelpe meg å løse er her eventuelle behov for uln 2803 for kjøring portb tol293d