La oss snakke om on-chip samsvarende problem

B

bigworm

Guest
Jeg desiging en felles kilde lna med on-chip samsvarende (50ohm)
og nå møtes med problemet å velge et passende on-chip målrettet metode.
PDK inductor selv er lydløs, men det tar mye areal og støy i sitt parasitic er plagsom.
men felles gate lna viser en høyere støy og gevinst (uheldig, skriving impedans passive blandebatteri er lav) er for lavt, så den får en dårlig støy fra følgende blokker.
er det noen bra måte å håndtere dette problemet?

Jeg tror tilbakemelding forsterkeren er akseptabelt her.Se den i Gonzalez boken (se fester).
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

samsvarer kanskje første viktige i blokkene som er direkte koblet til styret, som LNA.samsvarende metoder er avhengig av programmer, bredt bånd eller smale band.Hvis smale band, L kan brukes fordi tune fakta og vil også forbedre Støytall.Som for bredt bånd, felles-kilde med L degenerasjon kan ikke benyttes enkelt, og felles-gate eller tilbakemeldinger topologi er bedre valg.

til Flamingo,
Ja, du har rett.

I mitt tilfelle er det et smalt band lna, og jeg bruker on-chip L å matche skriving av Lna å 50ohm, problemet er, som du vet parasitic of on-chip L bidrar for mye støy ...
Jeg prøvde felles gate konfigurasjon.teoretisk sett den har egenverdi høyere støy.Det synes å være ganske vanskelig å gjøre den så lav som 4dB.

Jeg lurer på, normalt hvordan du gjør på chip søkeord, siden jeg ser at for eksempel den nye versjonen av Bluetooth-chip er on-chip søkeord, og kunden er enkel å bruke.

Vanligvis on-chip samsvarende nettverket er bygd utelukkende av kondensatorer.

Som for skriving samsvarende av CS LNA, kan du prøve PCSNIM (Power anstrengt samtidige støy og skriving samsvarende) optimalisering teknikken som er beskrevet i papiret "CMOS Low-Noise Amplifier Design optimaliseringsteknikker.Jeg har prøvd denne teknikken, det virker ok for smale band målrettet og NF <2dB mellomtiden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back