LabView 6i seriell problem

S

sopwith

Guest
Jeg har en gammel instrument som bruker seriell port for kommunikasjon, har jeg skrevet en VI for dette, og det har jobbet godt på datamaskiner som bruker Windows 95 og 98. Men vi nylig måtte bruke en datamaskin som har Windows 2000 og VI har sluttet å fungere. Jeg lurte på om det er problemer med LabView, RS232 og NT. Jeg kan få VI til å fungere hvis jeg bruker LabView i kurven modus, men når den er i normal modus vil det ikke fungere. Jeg har forsøkt å spore hva som skjer ved hjelp Procom å overvåke de serielle porter, men dette vises ikke noen feil bortsett fra noen ganger mangler kommandostrengen og aldri fange avkastningen strengen fra instrumentet. I VI har jeg Tx og Rx del av programmet i separate sekvens rammer, så man bør være ferdig før den andre kalles. Jeg håper det er noen eksperter der ute som kan hjelpe meg. Jeg lurte på om jeg har en rogue datamaskin som jeg ikke har noen andre datamaskiner som kjører NT å teste VI på.

Hei, er seriell port under ulike Windows-versjoner i LabVIEW ikke alltid lett. Har du prøvd discussionforum i NI utvikleren sone? h ** p :/ / www.ni.com / devzone / lvzone / discussionforum.htm Det er ganske mange emner om serielle communicaion problemer. Ha det gøy, Spasomat

Takk Spasomat Jeg prøvde NI sin nettside, men did'nt se noen solution.I har imidlertid løst problemet ved å sette inn en forsinkelse mellom serielle satt opp VI og Tx VI. Det virker som før porten ble satt opp TX VI ble å være activated.A feil LabView når det brukes sammen med raske prosessorer? eller som sagt tidligere et problem med denne maskinen.

om dette problemet jeg kan fortelle deg, er det veldig comolicated å forklare, men det er relatert til Windows NT-kjernen becouse denne kenel dont lov til brukeren eller programmer for å få fri tilgang til maskinvare så er det noen kontroll før sesjon sende eller recive av data til prefferial utstyr like så RS232 com lpt eller enda Grafice kortet er det grunn av NT er for tregt OS for å kjøre en multimedia matreial samme som 3D-spiller .... for å løse av disse problem du trenger å gå C programming interface og noen ting i NT .. Babak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back