Laplace Transform-betydningen av sigma??

R

rsashwinkumar

Guest
Laplace transform av et signal er X (s) = integrert over-uendelig til + uendelig (x (t). Exp (-st) dt der s = sigma + jw nå fra hva jeg forsto, er Laplacetransformasjonen defineres ved å multiplisere begrepet exp (-sigma * t) med inngangssignalet for å gjøre det absolutt integrerbar, slik at Fourier Transform eksisterer for x (t). exp (-sigma * t). Men jeg ønsker å vite den faktiske betydningen av dette sigma. .. Jeg er veldig opptatt av å forstå den virkelige betydningen av sigma, da det er dette begrepet som skiller, frekvensresponsen H (JW) fra overføringsfunksjonen H (s).

sigma er den reelle delen av s (horisontale aksen i S planet), det eneste jeg kan si akkurat nå til dere det er virkelig vanskelig å forklare, fordi det er et komplekst tema. Jeg anbefaler deg å lese denne boken "Modern Control Engineering ved Katsuhiko Ogata", virkelig hjulpet meg på college. Iuri ~

Bedre ta definisjon som den er. Mange tid enkle ligninger eller spesielt definisjoner har for mye detaljer og debatt knyttet til den.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back