LASERS

E

eltonjohn

Guest
Design en ytelse på en Sealed C02 Laser
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Han hel service manualen er her skjematisk

Jeg har alltid trodd at et interessant prosjekt ville bli en CO2-laser drevet av et dielektrikum barriere utladning ... på en slik konfigurasjon som å produsere en roterende elektriske feltet.

Det virker for meg at en slik ordning ville ha flere fordeler, inkludert høyere effektivitet.

Hilsen,
Joe

Fordi det er så lite info om forseglet RF gått laser
Jeg måtte ty til få patatent gitt til den opprinnelige oppfinneren

Hei Eltonjohn,

Den enkleste måten å kjøre en CO2-laser, IMHO, er å bruke en "dielectric barriere utladning" (eller såkalte "silent utslipp").

I utgangspunktet du bruker høyfrekvent vekselstrøm, men ikke nødvendigvis RF.Ditt elektroder kan anodisert aluminium, eller andre dirigent dekket av et tynt lag av isolerende materiale, poenget er at strømmen er capactively koblet til plasma.

På denne måten forblir utslippet stabil mot lysbue formasjon siden det ikke kan være aktuelle trengsel ... utslippet kan ikke utarte til en bue, fordi, som det forsøker å constrict det effektivt "ser" en mindre mengde kapasitans.

Hvis du bruker, la oss si, tre elektroder og drive utslippet med trefase AC (eller fire eller elektroder med quadriphase stasjon osv.), vil det elektriske feltet rotere, og dette vil øke effektivitet og stabilitet.Du kan bruke mer strøm og høyere gasstrykket ... som det elektriske feltet endrer retning med en hastighet fortere enn hastigheten som en makt bue kan danne.

Vedlagt er noen papirer som kan være av interesse.

Takk jpsmith123

Jeg begynner å få bildet nå.Det du sier er akkurat hva patenter
form synrad beskrive ..
Jeg skal komme opp med min egen idé ganske snart.

..

Hvis du vil se noen interessante CO2-laser patenter, se på patenter av Seguin og Chenausky.

Seguin kom opp med en RF (VHF) drevet "radial array" CO2-laser design som er i stand til svært høy effekt.

Det virker på meg som Seguin design kan forbedres ved hjelp av et dielektrikum barriere utladning (dbd) i stedet for RF kjøre ... det kan gjøres svært billig med MOSFETs eller IGBTs snarere enn RF forsterker rør.

Vedlagt er en patentsøknad om anvendelsen av en roterende elektrisk felt til et gass-utslipp, men dette patentet ikke (hvis jeg husker riktig) gjøre bruk av dbd elektroder.

Hvis du vil se noen interessante CO2-laser patenter, se på patenter av Seguin og Chenausky.

Seguin kom opp med en RF (VHF) drevet "radial array" CO2-laser design som er i stand til svært høy effekt.

Det virker på meg som Seguin design kan forbedres ved hjelp av et dielektrikum barriere utladning (dbd) i stedet for RF kjøre ... det kan gjøres svært billig med MOSFETs eller IGBTs snarere enn RF forsterker rør.

Vedlagt er en patentsøknad om anvendelsen av en roterende elektrisk felt til et gass-utslipp, men dette patentet ikke (hvis jeg husker riktig) gjøre bruk av dbd elektroder.

Takk jpsmith123

Jeg sjekket den siste nedlastingen ut.Nå jeg fikk bildet!
Endelig i synrad utforme gjøre det samme, men med bare med 2 elektroder og to faser ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back