LC Lavpassfilter design for SPWM filtrering

B

basofias

Guest
Hei venner, jeg bygger på nå, en DC-AC sinusbølge inverter. Jeg designer de utgangstrinn, H-bro og LPF (lavpassfilter) har jeg noen spørsmål Abou te LC utgang filter. Min SPWM svitsjefrekvens er arround 8kHz (10kHz max) Min utgang sinusbølge er grunnleggende frekvens 50Hz. Hvordan kan jeg designe en LPF filter basert på L seksjon LC filter en pol? Hvilken cutoff frekvensen verdien skal jeg bruke i beregningen av filter? Hvor dempningsverdi shoul jeg bruke i den samme beregningen? 3dB? Hvilke verdier typisk utgangsimpedans? Basofias! : Roll :: roll :: roll :: roll :: roll :: roll :: roll :: roll:

seksjonen LC filter en pol?
Kjære basofias Hei Når du sier LC filter, og du ikke bruker strøm sløyfe, har du to pol ikke en pol. Hvor som helst, bør du bruke en Butterworth filter (2. ordens). og becasue du brukte SPWM, kan du bruke en LPF med f0 = 4kHz (fordi laveste frekvensen er 50 Hz). BTW: ikke glem å legge en feedback loop for å stabilisere ut putte spenning, fordi du vil bruke et smør verdt filter, og hvis belastningen blir høyere enn normalisert belastning på filter den ut putte spenningen kan være så høyt som noen KV ! Beste Wishes Goldsmith

gullsmed kan du forklare hvordan å tilfredsstille utgangsspenningen i utformingen av lavpassfilter. og også mener du at f0 er cutoff frekvensen

Kjære babatundeawe Hei Om f0, ja, min gjennomsnittlig avskåret frekvens. men hva mener du med dette:.
hvordan å tilfredsstille utgangsspenningen i utformingen av lavpassfilter
Beste Wishes Gullsmed

Hei venner, Om expalnation din, jeg forstå det! Hvorfor du velger 4kHz for FC? Det er ikke mulig å bruke onother verdien av frekvens? Vennligst se vedlagte bilde, for bedre forståelse av spørsmålene mine. Takk. Basofias

Kjære basofias Hei igjen et spørsmål om diagrammet som du gjorde: vet du betyr bak pole? hvis ja, vet du at antall poler hver krets er avhengig av hva? Du skrev en pol, i nærheten noen av filtrene. Vet du betydningen bak rekkefølgen av hvert filter? Hvis nei, kan jeg beskrive dem alle for deg. (Jeg tror din antagelse er ikke korrekt). Jeg valgte 4 kHz, fordi, trenger du 50 Hz ved ut satt! fikk du forvirret om dette? Som du sikkert vet, hvis du prøver å oppnå en sinusbølge fra en 50HZ firkantet bølge, vil det være svært vanskelig og dyrt. og vi vil ikke bruke den måten, (aldri). Som du kanskje vet, består hver SPWM en lav frekvens komponent og en høy frekvens komponent (med mange bivirkninger band). Den laveste frekvensen som du har i spekteret av SPWM din er 50HZ, så cut off frekvens, kan være høyere enn dette, når operatøren din frekvens er høy! dermed verdien av elementer i filteret vil være rimelig, og det vil være billig! Beste Hendelser Goldsmith

Hei Goldsmith, tror jeg 2 polet filter er lik socond ordre filter, for at jeg sier dette i diagrammet mitt. Jeg skrev en pol i alle filtrene, bortsett fra i det siste, fordi jeg tror at disse filtrene har kun én bestilling og en stang! Ikke eksisterer relantionship av disse to parametrene?? Antall staver og ordrenummer? Min idé er ikke riktig?? Vel, består min spwm signal i en 50Hz PWM og høy frekvens PWM for å slå den lave siden FET er av H-broen. Min Høyfrekvent PWM er arround 8kHz, og jeg forstår at min FC kan være høyere enn 50 Hz, men hvorfor 4kHz? Dens mulige 2 kHz for eksempel? Ideen er å lage lavpassfilter med ressonable typen elementer en spole og en kondensator bare, og det vil være billig! Nettopp! Jeg har postet noen questins om SPWM, men i annen tråd av tis forumet. Se lenke vennligst: [URL = "http://www.edaboard.com/thread250505.html~~HEAD=NNS"] http://www.edaboard.com/thread250505.html [/URL] Takk for det hjelpe min venn! Basofias

Jeg tror 2 polet filter er lik socond orden filter ....
Ja.
Ideen er å lage lavpassfilter med ressonable typen elementer en spole og en kondensator bare ....
Det er en andreordens filter. Det burde være nok.
Min Høy frekvens PWM er arround 8kHz, og jeg forstår at min FC kan være høyere enn 50 Hz, men hvorfor 4kHz?
Jeg tror 4kHz er for høy. 1 KHz ville være bedre, eller kanskje til og med 500Hz. Filteret cutoff frekvensen må være lav nok til å gi god demping på 8kHz.

Hei igjen
Jeg skrev en pol i alle filtrene, bortsett fra i det siste, fordi jeg tror at disse filtrene har kun én bestilling og en stang!
Når du har en spole og en kondensator, har du en 2. ordens filter. og når du har 3 imaginære elementer, betyr det at du har tre pol, og det vil være tredje orden.
Ikke eksisterer relantionship av disse to parametrene?? Antall staver og ordrenummer?
Antallet polene vil velge rekkefølgen av hvert filter. Og om Kutt av frekvens, synes 2 kHz ok, men verdien av elementer i filteret blir høyere. med en tilnærming, kan vi velge den med 1/2FC Best Luck Gullsmed

gull smed, mente jeg at hvordan vi faktor i verdiene til de kveiler den spole i andre for å kunne håndtere den nødvendige spenningen si som 230V AC. og også pls jeg vil gjerne utdanne meg mer på low-pass filter ima litt forvirret som per wat u forklare i forhold til det faktum at jeg må tillate lav frekvens å passere, og enda jeg har cuttof frekvens som fortsatt er høy. liker det du forklare basofias. takk

Jeg mente at hvordan gjør vi faktor i verdiene til de kveiler den spole i andre for å kunne håndtere den nødvendige spenningen si som 230V AC.
Kjære babatundeawe Hei Hva mener du med det? dine ord forvirret meg! Jeg vet at du har et spørsmål i tankene dine. men hvordan kan jeg svare på det når jeg ikke kunne forstå nøyaktig mening? Hvis du forenkle din stygge og beskrive det, kanskje jeg kan hjelpe deg. Og om lav pass filter, det er ikke noe problem, fra min side! bare fortelle hvor er ditt problem på dem, kan jeg beskrive oppførselen til dem i detalj. Beste Wishes Goldsmith

Kjære Gullsmed takk for din tålmodighet og entusiasme for å hjelpe. Jeg vil prøve og bryte mitt behov ned så nært som mulig. jeg prøver å bygge en iverter bruke sg3525 å kjøre en ferrit i push-PUL konfigurasjon og generere en spenning på 325 DCV på 5kHz. så er jeg skal bruke pic å generere sinusbølge i fullbridge modus på ca 5kHz. så spørsmålet mitt er dette, definitivt jeg vet at jeg trenger en Lavpassfilter å bringe frekvensen ned til min fundamental frekvens på 50Hz en. hvordan kan jeg oppnå dette, vurderer en. utgangseffekt (i størrelsesorden 1000 W og mer) b.output strøm. (Fra 5amps) c. utgangsspenning. (230 ACV) 2. hva slags filter skal jeg trenger. (En LC eller en RC) cos jeg vet det er vanskelig å lage en spole hvis u ikke har en induktans meter. takk babatundeawe

Hei babatundeawe, hvordan kan du gjøre sinusbølge med PIC micro? Tre nivå PWM? Eller bilevel PWM? Om dine spørsmål: Fcutout = 2,5 kHz filter LC skriver ressonant elementer Inductor med rating for 5A og kondensator X2 type. Jeg har bare ett spørsmål i disse filtrene ... som den karakteristiske impedansen for denne typen situasjon 10ohm og 20ohm og 50ohm?? Jeg håper å ha hjulpet i spørsmålene dine, Takk

Kjære basofias Hei Visste du se mine tidligere innlegg nøye? som jeg fortalte deg om ut putte impedans av disse filtrene, kan du designe det for svært lave impedanser (for eksempel 10 ohm eller mindre), og deretter må du ta DC mate tilbake fra ut put og deretter rette opp og filtrere det (feed-back spenning), og så bør du gi denne prøven til feed back spenning på første etappe. vet du hvorfor? eller er du kjent med oppførselen av smør verdt filtre? (I stedet for forskjellen impedances) Lykke Gullsmed [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post lagt ved 15:11 ---------- Forrige post var ved 15:08 ---------- [/size] [/color] Dear babatundeawe Hei Om ut din sette filteret, bør du bruke LC typen, på grunn av to grunner: 1 - høyere orden i stedet for RC filter 2 - Nedre ødsling Og om dine andre spørsmål, kan du fortelle meg, litt flere forklaringer på at det er ditt problem? Er du ikke kjent med trinn på design? eller du bare ikke kan velge de komponentene (MOSFET eller IGBT eller .... osv.) beste ønsker Gullsmed

Hei gullsmed, har jeg understanded alle dine forklaringer, uten problemer! I dette øyeblikket jeg bare teste h bro kontrolleren, og H brua. Min H bro i dette øyeblikket er basert på 4 N-Channel MOSFET, og forsyningsspenningen (DC BUS) er 12 eller 24V, bare for å teste responsen av kretsen og filtrering scenen. Når jeg har en tilbakemelding på disse testene jeg legger dem her. Takk for all hjelp! Beste hilsen! Basofias

Goldsmith, takk for ur ønske om å hjelpe. Jeg vet helt hva jeg prøver å gjøre, men jeg trenger mer klarhet i henhold til utformingen av det jeg ønsker å gjøre. Jeg vet hvordan du konfigurerer hel bro, og velge den komponenten som jeg trengte, men der jeg har problemer med er utforming av low-pass filter. Jeg trenger å vite parametrene involvert i å lage en (LC filter) som u ve RÅDET. pls kan u gi meg en tutorial på det. takk ved basofias godt jeg dont forstå tre nivå PWM eller bilevel. men jeg prøver å implementere dette ved hjelp av fullbridge evne til Pic f.eks 16f887. Jeg skal gjøre dette ved å generere en sinus LUT. hilsen

Kjære babatundeawe Hei igjen Problemet er at jeg ikke vet at det er din eksakte problemet i design trinn på en enkel LC filter? er du ikke kjent med formler av design? Best Luck Gullsmed

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back