LCD 240x128 trenger hjelp - nettside link med pdf-fil

Takk for linker, men her LCD med spesielle inndata og jeg trenger hjelp til å skrive funksjon for å sende den til LCD

Sorry at jeg ikke ser på dataarket ditt. Dette er en LCD-modul som trenger en ekstern behandlingsansvarlig som oppdaterer bildet 70 til 80 ganger i sekundet. Når du ser på timing diagrammene jeg tror ikke at du kan gjøre dette enkelt med en enkel mikrokontroller. Kanskje du kunne bruke en FPGA eller noe similiar å gjøre hva du vil? Du kan også ta en titt på hva denne fyren har gjort: http://elm-chan.org/docs/avr/avrdma_e.html Vennlig hilsen

Ok ikke PIC, men jeg ønsker ikke å bruke FPGA Hva med to PIC eller DSpic Det gjør ikke Metter. PLEASE hjelp med enkel funksjon for å kjøre en 1 pixel på LCD

OK kanskje dette kan hjelpe deg (ikke testet): # define PIXELS_IN_X 240 # define PIXELS_IN_Y 128 konst unsigned char Mask [8] = {0x80, 0x40, 0x20, 0x10, 0x08, 0x04, 0x02, 0x01}, / / ​​for innstilling / clearing en prikk unsigned char Shadow_Memory [PIXELS_IN_Y] [PIXELS_IN_X / 8]; / / dette har det som vises på LCD / / tillatt område for x: 0 (venstre) til 239 (høyre), tillatt område for y: 0 (topp ) til 127 (nederst) void set_pixel (unsigned char x, unsigned char y) {unsigned char maske = Mask [x & 0x07]; Shadow_Memory [y] [x >> 3] | = maske;} / / tillatt område for x : 0 (venstre) til 239 (høyre), tillatt område for y: 0 (topp) til 127 (nederst) void clear_pixel (unsigned char x, unsigned char y) {unsigned char maske = Maske [(x & 0x07) ^ 0xFF ]; Shadow_Memory [y] [x >> 3] & = maske;} Og du fortsatt ha en funksjon som sender Shadow_Memory byte av byte til LCD-skjermen på 70 eller flere ganger per sekund og dette er hovedproblemet som ikke lett kan bli løst med en liten mirocontroller som jeg har skrevet tidligere .... hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back