ldr Sensors

J

jith

Guest
Jeg trenger å koble ldr Sensors bare for å oppdage menneskelig tilstedeværelse og for å aktivere en port der den er koblet!
Jeg vil bare vite om vi kan direkte koble ldr til Port (eg. P0.0) eller trenger vi å koble litt mer motstander-kondensatoren kombinasjon kretser?

Hvis microcontroller har A / D-konverter kan du koble ldr direkte til ADC-inngang og GND, og legge anoter motstander mellom Vcc og denne pin å skape en spenning devider.
Hvis microcontroller ikke har A / D-konvertering, må du bruke en comparator med justerbar nivå og kople utdataene ftom comparator til pin, sier P0.0 (eller andre) ..

Takk for svar ....... men bare ett spørsmål!
"Jeg dont har A / D konvertere .... så shud jeg kjøpe dem eller kan jeg koble ldr Sensors til min UC pins bruker comparator?
Hvis jeg må koble dem gjennom comparator ... så kan u pls gi meg CKT diagram for din tilkobling?
Sensoren har for å gi pin en 5 V signal når sin aktive og 0v når inaktive!
dvs alle!

Her er en enkel lysbryter bygge på 2 transistorer.For direkte kontakt med microcontroller skriving endre pnp transistorer ingen npn (poldiagrammene strøm = 0V til emiters) og koble solfangeren av andre Transistor til microcontroller pin ..

http://www.mitedu.freeserve.co.uk/Circuits/Switching/nitelite.htm

du kan bruke microcontroller ATMEL AT89C2051, 20 pin UC 8051 familien.dette UC har comparator interne.Det er porten 1.0 for comparator og port 1.1 - comparator.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back