LED-indikator for Load Connected

V

vijay s

Guest
hai jeg trenger en veiledning om hvordan man kan lage en LED Glow bare når lasten er koblet .. Jeg har et program der Power Supply sender en 5v.when lasten er koblet til denne Strømforsyning en LED må Glow indikerer lasten er koblet til og LED bør slås av når Load er fjernet noen har noen ide om dette ... Jeg trenger rask hjelp .. det er veldig haster

Hvor mye er maks tillatt strøm fra strømforsyningen utgang?

Hei Hvis strømforsyningen er switch mode så den må ha en aktuell sensing motstand og du må oppdage spenningen over denne strømmen sensing motstander med noen opamp eller komparator. du trenger å justere terskelen for lasten. mener på hva belastningsstrøm LED vil lyse dette kan gjøres med justering referanse av komparator. Hvis tilbudet ikke blir skifte modus så kan du legge til en aktuell sensing motstand. forresten de fleste av regulert strømforsyning strømmen sensing motstand må bør være der.

[Quote = hakeen] Hvor mye er maks tillatt strøm fra strømforsyningen utgang? [/Quote] 2 forsterkere og 5V og jeg bruker LM2596 regulator fra National Semiconductor [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 2 minutter: [/color] [/size] [quote = mfarooq1] Hei Hvis strømforsyningen er switch mode så den må ha en aktuell sensing motstand og du må oppdage spenningen over denne strømmen sensing motstander med noen opamp eller komparator. du trenger å justere terskelen for lasten. mener på hva belastningsstrøm LED vil lyse dette kan gjøres med justering referanse av komparator. Hvis tilbudet ikke blir skifte modus så kan du legge til en aktuell sensing motstand. forresten de fleste av regulert strømforsyning strømmen sensing motstand må bør være der. [/quote] kan du forklare meg med å bruke Current Sensing Resistor

Gjeldende sensing motstander er koblet i serie med lasten. de er høy wattstyrke og lav motstand, dvs. 0,1 ohm eller mindre enn 0,5 ohm. Jeg har sett IC Ur hjelp er en veksling regulator. først må du sjekke spenningen over spole koblet på produksjonen sin med å koble last til eller fra lasten fra forsyning. hvis det gir spenning, selv i milivolts da er det nok for deg å få forsterket med opamp. hvis det da ikke koble til en av (0,1 til 0,5) ohm i serie Beregnigner og sjekke spenningen over at motstanden. bruker opamp eller komparator for å få ønsket funksjon. Jeg laster opp IC dataarket. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 1 minutt: [/color] [/size] LM2596 Dataark

takke dere for å svare ... Jeg er ferdig som vellykket .. som u guys nevnt jeg brukte strøm sensing motstand og LM385 op-amp som komparator å sammenligne spenningsfall over dagens sensing resistor .. bare det virker

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back