Led melding vise Epe Mag 2006/11

P

pasicr

Guest
Hei,
Jeg bruker denne programvaren og maskinvaren i mitt ført melding displayet.På opprinnelige prosjektet tekstmelding settes i interne EEPROM på pic16f628 og er begrenset til 128 tegn.
Jeg trenger hjelp til hvordan kan jeg gjennomføre ekstern seriell EEPROM å forstørre antall teksttegn.
Jeg trenger schematis for tilkobling serial EEPROM til pic16f628 og ta noen til å fortelle meg hva jeg må endres i koden (vedlagt), når jeg sender melding fra min PC via RS232 før nå jeg satte tekst til interne EEPROM, nå er jeg for å sette dem til ekstern seriell EEPROM
hilsen
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

, you also need a PIC I2C device driver
like I2C EEPROMs, 2432, 2465, 24128, 24256 - CCS PCM CompilerHva trenger du er 2 ubrukte pic16f628 I/O- pinner for å koble PIC og ekstern I2C Serial EEPROM
du også trenger en PIC I2C enhetsdriver
som I2C EEPROMs, 2432, 2465, 24128, 24256 - CCS PCM CompilerAndre Serial EEPROM Application Note fra Microchip:

Samvirking 93CX6 Serial EEPROMs til PIC16C5X MicrocontrollersSpørsmål og svar om Serial EEPROMs

hei,
pasicr
Jeg ønsker Epe 2006/11 ledet vise programvare.det ser ut til å være ødelagt når jeg lastet ned.

Hei til alle,
Dette er zip-fil med averything hva du trenger for ledede meldingen display fra Epe mag 2006/11, men denne programvaren har for mange feil's (til mange kjøring feil),
hilsen

først
Jeg tror hex fil for både master og slave er fungerer fint.u må disassemblel fra hex til asm deretter coustomised ur requerment med mplab.dvs den.u vil finne jobber modus.

Innlegg komplett magasin artikkelen, for undertanding i kretsen og gjøre min egen ...

TK, Gorkin

Her
er artikkelen

mens du var på emnet Vet noen hvor jeg kan finne mer info om denne skjematiske, jeg har et bilde men det
er det du ser etter koden

hei,
pasicr
u ha postet epe2006/11 programvare men det fungerer ikke i min sys
en fil mangler hva meldingen kommer.
kanne u plz hlp meg.

Jeg kan ikke hjelpe deg sajal,
Jeg bruker mye tid på dette programmet, men uten resultat
Too sette blar melding til denne skjermen kan du bruke HyperTerminal fra WinXP (Programmer / tilbehør / Kommunikasjon / Hyper Terminal)
Animere og statisk tekst støttes ikke
hilsen

pasicr wrote:

Jeg kan ikke hjelpe deg sajal,

Jeg bruker mye tid på dette programmet, men uten resultat

Too sette blar melding til denne skjermen kan du bruke HyperTerminal fra WinXP (Programmer / tilbehør / Kommunikasjon / Hyper Terminal)

Animere og statisk tekst støttes ikke

hilsen

Hei,
Forbindelse mellom PC og skjerm er med COM-port.I hypervirkeligheten terminal angi COM-port, hastighet er 9600, og bruke denne kommandoen til å angi melding:

; Kommando koder:
; 1 Setup PIC-ID-numre **
, 2 ikke brukes **
; 3 få
og sende på tegnsettet data blokkere **
; 4 motta vanlig data fra PC-en for å rulle **
, 5 klare anim & statisk flagg **
, 6 stoppe vise **
; 7 motta animere viser data fra PC **
; 8 Sync Av **
; 9 Sync På **
; 10 ikke brukte master; bare av slaver; sende på mottatt animere viser data **
; 11 send på anim rate verdi **
; 12 mottar melding blar rate **
; 13-kode for å velge å flytte meldingen modus **
; 14-kode for å velge animasjonen modus **
; 15-kode for å velge statisk visningsmodus **
; 16 bevegelige melding stoppe - ikke brukes av slaver **
; 17 sjekk PIC IDer **
; 18 Stopp animere modus **
; 19 Stopp statisk modus **
; 20 Run Mode
; 21 Program Mode
; 22 slaver bare
; 23 viser synkroniser
Må du sette bryteren for å bla meldingen to andre bryteren i av-stilling.(på ledede bord (hoved) du har tre-bryteren),
men jeg har mange problemer, for eksempel når jeg sender noen tegn på displayet Jeg ser noe annerledes, nå kjøper jeg kommunikator for seriell tilkobling av PC og skjerm,
hilsen
Sist endret av pasicr
22. januar 2007 2:49, endret 1 gang totalt

pasicr wrote:

Hei,

Forbindelse mellom PC og skjerm er med COM-port.
I hypervirkeligheten terminal angi COM-port, hastighet er 9600, og bruke denne kommandoen til å angi melding:; Kommando koder:hilsen

Hei alle,
endelig jeg anskaffe programvare for å comunnicate med ledede melding vise Epe Mag 2006/11.
ARBEID VERY FINE, med mulighet til Send SCROLL meldingen og Statisk tekst, ALL med variabel hastighet visning.(ikke med animasjon, ennå).
Programvaren er laget i Microsoft DotNet.
Hvis noen kroppen interesse kan du sende meg privat melding,
hilsen

Mike, K8LH wrote:

Og kan du gjøre det ZIP istedenfor RAR?

Hei alle,
Kommunikasjon programvare for ledede melding vis EPEMag 11/2006 versjon 1.1
Statisk tekst, Rullende tekst, CUSTOM grafikk ADD, FART CHANGE, oppdateringsfrekvensen ENDRING ...
For mer info send mail til PASICR (at) GMAIL.COM,
hilsen

For alle som ho gjorde eller har hensikt å gjort ledet melding vis EPEMag 2006/11.
Originall programvaren ikke fungerer, for mange feil,
For en god programvare for dette prosjektet post meg
PASICR (at) GMAIL.COM
hilsen

Hei Til alle

pls cany noen bedy donere meg til å laste ned denne zip-filen LEDmsgFiles.zip
Jeg er veldig interessert i embeded till nå jeg ikke i stand til å lære kan enhver bedy hjelpe meg å bygge flytte meldingen i css c og skjematisk i så greatelfull bare for læring formål hvis noen bedy kan gjøres og selger dvs også gode

venter på svar

denne posten min matrixembed (at) yahoo.com

Jeg er interessert i å opprette flytte meldingen display med muligheter for sending bla meldinger og statiske tekster med variabel hastighet og tilpasset grafikk, oppdateringsfrekvensen endring og med mulighet til å vise riktig tid, dato og temperature.I ønsker at denne flytting melding Displayet viser meldinger i to rader, men at den øverste meldingen står fortsatt for 30 sekunder, for eksempel, og at lavere meldingen viser klokkeslett, dato og temperature.My problem er dimensjonen flytte meldingen display som skal være fra 40 til 60 cm (bredde) og fra 80 til 120 cm (lengde).Jeg vet ikke om jeg skal bruke LED diods 5 mm eller LED Punktmatrise.Jeg har funnet mange schematics og prosjekter, men de er oftest ufullstendige eller upassende dimensjoner.Har du noen ide eller skjematisk som allerede gjøres for å passe dimensjoner som jeg trenger? Jeg har erfaring med programmering microcontrollers, men ikke av denne typen, og jeg vil være takknemlig for alle som kan hjelpe meg med noe.Lagt etter 1 minutt:Jeg er interessert i å opprette flytte meldingen display med muligheter for sending bla meldinger og statiske tekster med variabel hastighet og tilpasset grafikk, oppdateringsfrekvensen endring og med mulighet til å vise riktig tid, dato og temperature.I ønsker at denne flytting melding Displayet viser meldinger i to rader, men at den øverste meldingen står fortsatt for 30 sekunder, for eksempel, og at lavere meldingen viser klokkeslett, dato og temperature.My problem er dimensjonen flytte meldingen display som skal være fra 40 til 60 cm (bredde) og fra 80 til 120 cm (lengde).Jeg vet ikke om jeg skal bruke LED diods 5 mm eller LED Punktmatrise.Jeg har funnet mange schematics og prosjekter, men de er oftest ufullstendige eller upassende dimensjoner.Har du noen ide eller skjematisk som allerede gjøres for å passe dimensjoner som jeg trenger? Jeg har erfaring med programmering microcontrollers, men ikke av denne typen, og jeg vil være takknemlig for alle som kan hjelpe meg med noe.

Hei Til alle

Jeg prøver å bygge flytte meldingen vises 6 av 5x7 bruker pic16f628 og 74hc595, uln2003a hittil i bygge hardware av 6 5x7

http://www.geocities.com/mdaslamknl/Videos/Image017.jpg dette som jeg gjorde

Jeg har ikke no mye om c læring MikroC kompilatoren

det jeg ber om er kan noen bedy gi meg en enkel og liten i CCS c kompilator eller i mikroC lite kode slik at jeg kan prøve og gå videre til å implementere dette for min læringsprosess

Jeg er veldig takknemlig

håper å få hjelp fra mine eldre person

takk en meget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back