Legge DC til 100Vrms AC.

C

cyaniccypher

Guest
Hei, jeg har en 100Vrms AC signtal som varierer i frekvens fra 40 Hz til ca 15 kHz. Jeg må legge til en DC strøm (5V @ 5 mA max) til dette signalet hva er den beste måte å gå om å gjøre dette. Signalet er single ended og svinger mellom +-141V rundt bakken. Hjelp er mye verdsatt. Takk, Leo

Bare legg til en ujordet DC strømforsyning (f.eks fra en USB AC vegg adapter, eller fra et batteri) i serie med AC signal.

Jeg glemte den andre delen av spørsmålet som er viktigere. Hvordan måler jeg DC på linjen. Det er ganske vanskelig å filtrere ut ut 100Vrms signal. Thanks;

En vanlig analog voltmeter satt på en lav DC-serien. Det vil svare til gjennomsnittlig verdi. Dette betyr at det ikke vil vise AC komponent. En digital meter kan gi inkonsekvent avlesningene hvis du mate AC inn i en DC-serien. Vil 100 V AC blåse komponenter i apparatet når det er på en lav DC-serien? Si din meter er 20.000 ohm / V. På 10V serien presenterer det 200k til det innkommende signalet. 100V vil tvinge 1 / 2 mA gjennom motstander i måleren. For totalt 50 mW. Bør være trygg.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back