Lengden av en trykt Dipol

M

mprathap

Guest
Hei Alle,

Jeg har lest om et par steder at lengden kreves for resonans for en gitt frekvens for en dipol avtar når trykket på et jordet dielektrisk substrat ligner en antenne.Men jeg har aldri sett dette skje i simuleringer og lengden kreves fortsatt nærmere en halv bølgelengde.

Gjør jeg noe galt eller hva jeg ser er riktig?Fra mitt EM kunnskap Jeg forventer ikke at dette skal skje etter en dipol trykt på et jordet substrat fortsatt opererer ikke som en microstrip.

Noe innsikt i denne saken vil bli verdsatt.

P.

Jeg tror Trykt dipol antenner dont grunnplanet andre kloke vil det være som antenne.
Også lengde vil være små compair til faktiske Lambada med 2 for små frekvenser.
JEG dont vite om frekvenser innenfor rekkevidde på 100 GHz.

Den elektriske lengden av en antenne er avhengig av effektive relative permittiviteten.Hvis det er suspendert i luft, vil den mekaniske lengden være den samme som den elektriske lengden.Når antennen er nær et materiale med Er> 1, og den elektriske lengden vil bli lengre enn de mekaniske lengde (med en faktor 1/sqrt (er)), som må rettes opp ved fysisk å redusere mekanisk lengden.

I tillegg til nschutten gjør bredden på Planar dipol også litt av en forskjell for den fysiske lengde.Vanligvis vil du ikke vil at den skal bli veldig veldig tynn.

Hei nschutten,

Jeg er enig med deg.

Jeg har utformet slik dipol mange ganger for ulike prosjekt, har jeg fabrikkert og målte S11 og det var enig med simulering.

Poenget er lngth det fortsatt nær lambda / 2, jeg tror dette er cos its not antenne, og i tilfelle med tynne dielektrisk substrat laget under det, fungerer det som en ledig plass cos sin svært tynne.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back