lese data ut fra en annen kontroller lcd-modulen og sende det inn i en annen kontroller

F

fer_yana

Guest
Jeg har en del å telle maskin. Denne maskinen bruker at89s52 som controller og LCD-modulen. Jeg trenger å lese resultatet fra maskinen lcd-modulen og sende det inn i min controller (at89c55wd). Noen ide?

Du kan ikke lese data fra lcd direkte, men du kan plugge inn parallelt med lcd å avskjære dataene tellingen maskinen er sending.

Kan du gi meg noen eksempler (kode i montering) hvordan å fange data og sende det til kontrolleren min.

AFAIK, det er vanskelig å fange resultat fra LCD-modulen. hvis du vil at resultatet kanskje du kan fange fra sensor pulser og fôr til at89c55wd, mikrokontrolleren gjør samme jobb å telle, men du kan ha telle data og du kan behandle dataene videre. eller hvis du ønsker, skrive dine egne program for å etterligne maskinen `s opprinnelige programmet og legge til en funksjon dvs. sende resultatet via RS232 og skrive det til maskin` s 8952 ..

Jeg ønsker plug parallelt med lcd å avskjære dataene tellingen maskinen er sending. Er det posibble?

hva LCD modul som maskin `s bruker? tegn eller grafiske LCD? men det er ikke umulig, er IMHO, fange karakterers LCD `s parallelle data vanskelig og nesten umulig når man bruker grafiske LCD. få LCD `s kontroller dataarket å studere videre.

Maskinen brukes Topway lm12864 grafiske LCD-modulen. Dataark fra produksjon gir ikke meg fullstendig informasjon.

vel AFAIK er det umulig å trekke verdien som vises på den grafiske LCD .. den beste måten er å fange fra maskin `s sensor og gjøre telle fra mikrokontroller din.

Bruk RS485 - den er robust og støy immune, kan du ha opptil 1500m avstand mellom mottaker og sender.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back