lese informasjon i 93c46.

R

ronydc

Guest
hei venner,

kan noen løse mitt problem.

jeg ønsket å lese informasjonen i 93c46 EEPROM ic.som jeg har brukt en programmerer og les 93c46 av dette og lagret informasjon som et binery filen.
NÅ,
hvis jeg vil lese BINERY FIL WHT jeg gjøre ..?

I enkelte redaktører Jeg åpnet AT BINERY fil.Men så var det et BINERY INNHOLD jeg kunne ikke vite WHT ble skrevet på THT FIL.

BARE THT MYE jeg vet THT IN THT FIL A NUMMER LIKE -> 12345 ELLER 2323 ELLER NUMMER er skrevet sammen med annen informasjon.Jeg trenger å finne ut THT tall, for et prosjekt.

Kan noen ONE hjelpe meg.?
Hvis noen en kan jeg sende binery filen sammen med.PLZ hjelpe meg.

-RONY.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Du må vite hva dataene representerer å kunne gjøre noe fornuftig ut av det.

Bruce

Åpne den med en hex editor som WinHex for Windows, og du vil se disse 128 bytes.Jeg gjenkjenner ikke noe kjent, men noe av det kan være 16-biters verdier.
Code:

00000000: 80 FF 80 FF 80 FF 80 FF AA 88 F6 FF AA 88 F6 FF

00000010: AA 88 F6 FF FF FF FF FF FF FF FF FF 48 FA 48 FA

00000020: 48 FA C1 F9 9B 8A F6 FF C1 F9 9B 8A F6 FF C1 F9

00000030: 9B 8A F6 FF 0B FF 76 A9 F6 FF 0B FF 76 A9 F6 FF

00000040: 0B FF 76 A9 F6 FF FF FF F3 F7 F3 ED FB FF FB FB

00000050: 82 FD 82 FD 82 FD 4F E2 4E E2 4E E2 EB EB C3 EB

00000060: C3 C3 B0 FD B0 FD B0 FD 97 FD 96 FD 96 FD FF FF

00000070: EF FF FF FF EF FF FF FF EF FF EF EF FF EF FF FF

ja takk for informasjonen.men jeg kan se hex fil.tht etappen jeg har klarert.allerede.min ptoblem er.hvordan du skal lese tht informasjon i filen i noen intellegible form ..?anta ett nummer -> 22345, er lagret i filen, hvordan kan jeg lese hvor tht nummer og whts tht nummer.

Hvis du vet hva nummeret (sekvens) er du ute for oppgaven er ganske enkelt: du må skrive et program i LabVIEW, for eksempel, som vil analysere en BIN eller HEX fil og fid ut været dette nummeret er det eller ikke ..
Hvis du ikke vet hva du leter etter - bye ..bye - hvordan en maskin ville vite det??

Hilsen,
IanP

IanP wrote:

Hvis du vet hva nummeret (sekvens) er du ute for oppgaven er ganske enkelt: du må skrive et program i LabVIEW, for eksempel, som vil analysere en BIN eller HEX fil og fid ut været dette nummeret er det eller ikke ..

Hvis du ikke vet hva du leter etter - bye ..
bye - hvordan en maskin ville vite det??Hilsen,

IanP

mest pic programmerere kan lese disse eeproms

bare å lete etter en som hjelperNår du har filen. bin lagret på EEPROM
du kan analysere gjenopprettet data

annet enn å lese filen for info

du skrånende dekode dens contence uten å vite hvordan det er strukturert
og programed av de viktigste kontrolleren håndtere den

informasjonen du haveis unyttig

Hvis du bare ønsker å tørke av data for å tilbakestille Taco
ganske enkelt slette eller erstatte denne ic

med mindre den er beskyttet så det vil bare reinit og alle tidligere data vil gå tapt

Kan du sette EEPROM tilbake i speedometer og anvende makt wont det vise deg kjørelengde?
Hvis så vet kjørelengde kan du sannsynligvis finne den i hex fil.

Alle sammen vil det bli en hard gjetting ..
Prøver å bruke Windows /
tilbehør / kalkulator velge Hex, skriv HEX verdi og velg desimalverdi ..

For eksempel, i BIN-filen du har følgende rekkefølge:

Code:

FF 76 A9 F6 FF

Som brevor foreslått,
vil EEPROM trolig inneholder verdier som miles eller kilometer reist, vedlikehold varsling ganger (erstatter O2 sensor etter
50.000 kilometer), en konvertering faktor fra speedometer kabel RPM til kjøretøyets hastighet, en kontrollsum å oppdage manipulering, kanskje til og med hastighet like før krasjet.De er bare min vill gjetter.

Den EEPROM trolig inneholder ikke programkode, så en disassembler ville ikke hjelpe deg.Men din speedometer trolig også en microcontroller.Hvis du kunne demontere koden, så kan du lære hvordan den bruker EEPROM data.

brevor wrote:

Kan du sette EEPROM tilbake i speedometer og anvende makt wont det vise deg kjørelengde?

Hvis så vet kjørelengde kan du sannsynligvis finne den i hex fil.

Rony,
Uten å vite hvordan dataene i EEPROM er kartlagt jeg dont overveie Anyone
vil kunne fastslå kilometer figuren.

Venner.
OG IanP.

Jeg har fått Den enkle løsningen for dette.

->
Som EEPROM bare containts den sppedometer data (noen annen informasjon også, men bare hastigheten figurs - ingen andre tall.) Operasjonen kan gjøres på følgende måte.

1> første kan vi lese 93c46 og kan lagre binery fil.
2> sette ic tilbake i bilen speedometer og når du starter bilen, flytte bilen til en viss avstand.
3> les sjetongkassen igjen.

4> vi kan compair the2. Bin filer.
5> eneste cahanged tallet vil være kilometer figur i den andre filen.

enkle ...!!is'nt det ..?

IanP VENNLIGST kommentar.

takke dere alle venner

RONY.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back