Leter du etter et dataark av 2x16 LCD kalt LM101BSYLU

M

mero_shearar

Guest
Hei Hver En jeg kjøpte 2x16 LCD-skjerm med LDE bakgrunnsbelysning det heter SOLOMON og har et klistremerke skrev på det LM101BSYLU og LCD har 2 integerated ICs og 16 pinners kontakt jeg har prøvd å søke etter databladet for det på internett, men jeg fant ingen ting Kan noen en PLEASE Hjelp meg å vite hvordan du kobler den?: bye

Hei José Luis Hvordan kunne du finne det jeg har brukt google for slep dager withe ut lykken noen måte takk hei Silvio takk, men jeg vil gjerne stille deg et spørsmål mange av prosjektene som LCF Meters, kapasitans meter si Bruk standerd 2x16 LCD skjerm med bakgrunnsbelysning, men de don ikke si nøyaktig LCD kan jeg bruke denne LCD for disse prosjektene: D Mange takk Goodby

Ja, du kan bruke den. De fleste av de prosjektene som bruker standard 2x26 LCD-skjermen er referert til HD44780 kontrolleren. Samsung KS0066U kontrolleren er det tilsvarende med Hitachi HD44780 som de bruker samme instruksjonssett. Men du kan støte på noen problemer hvis programvaren er avhengig av forsinkelsen rutine snarere enn å utføre henting av Busy bit på DB7. Mer enn det du kan ha noen problemer under visning rutine initialisering grunn av ulike timing spesifikasjoner. Alle disse kan enkelt løses utføre finjustering forsinkelse. Se på side 12 av http://www.esb.cz/pdf/tianma/znak/TM162ADA6.pdf med KS0066U kontrolleren, hvor på siste kolonne i tabellen kan du finne kjøretid på FOSC = 270 kHz en standard ett.

Jeg er ny på innebygd og nylig kjøpt en LCD-skjerm for eksperimentet. Jeg bruker Atmel 89c51 å styre enheten. Kan noen fortelle meg, hva er proceedure å vise alle tegn på 2x16 (5x7 rutenett tegn) LCD.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back