Line regulering av DC-DC Converter

H

huojinsi

Guest
Når inngangsspenning er i endring i DC-DC-omformer, hvordan påvirker stabiliteten i lukket sløyfe?Med andre ord, når inngangsspenning er varierende, utdataene spenning cann't være stabilisert og vil også generere liten variasjon.Siden referanse spenningen stabilitet, i cann't finner det grunn resultere i dårlig linje regualtion.
Pls gi meg en retningslinje, thks!

prøver å ta en titt på din loop gevinst og forstå det.

Du har rett, referansen er stabilt element i systemet.Så hvis det er stabilt, alt annet skal være stabil.
Det er nesten sant.Problemet er at feilen forsterker (den som sammenligner utgang til referanse) har et begrenset gevinst, er det ikke uendelig.Den faktiske feil mellom P / S produksjon og referansen er faktisk
ε = ΔV / A

Der ε er den endelige feil, ΔV er forskjellen som finnes hvis feilen amp var ikke til stede, og A er få av feilen amp.Som du ser, hvis gevinsten av feilen amp var uendelig, og den endelige feil skulle være null,
med andre ord utdataene ville trofast følge referanse og det vil ikke endre, utenom endringer i referanse.(Vi snakker om DC få her, eller gevinst ved svært lav frekvens).

Men feilen amp har et endelig få, som til slutt resulterer i en ikke-null feil.Typiske DC gevinster for hele kjeden kan være alt fra 60 til 120dB.60dB er ikke så bra, betyr det en gevinst på 1000, slik at feilen blir bare 1 / 1000 varianten som ville oppstå i open-loop.Som ikke er for stor, siden utdataene kan endre mye uten regulering.Så dele at "mye" av bare 1000 fortsatt resulterer i noen vesentlig endring i produksjon når skriving endringer.

Thks VVV for påminner gevinst på feil amplifer.Ifølge forslaget, åpen gevinst på feil amplifer er noe lav, men jeg har en tvil om forhold av Vin, VO og få av EA,
med andre ord, det har det forhold i Vin, VO og få av EA.Har nevnt ΔV equate (Vin-VO) når feilen amp ikke til stede?Jeg tror ΔV bør equate forskjellen på " " terminal og "-" terminal av EA.
Jeg har lastet opp en dollar konverter blokkere figuren i vedlegget.Pls illustrere forhold for meg!Thks på forhånd!
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

ΔV er forskjellen i utdataene spenning uten feil amp stede og med inngangsspenning endring av ΔVin.
Og hvis det er en Skillelinje fra utgangen til feilen amp skriving, som skiller forhold påvirker regulering, også, siden feilen amp forstand en lavere forskjell.Derfor er den virkelige feilen er enda større, multiplisert med Skillelinje ratio.Så for forholdet 2:1 får du dobbelt så stor feil, da feilen amp finnes.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back