Linux boot feil under filsystem sjekken

H

husseinadel

Guest
mens oppstart til linux dette forekommer meg nettopp: "Kontroll rotfilsystemet / 1: unexpected inkonsekvens; run fsck manuelt (dvs. uten-A eller-p options) *** Det oppstod en feil under filsystem sjekken *** slippe deg til en skall, vil systemet starte på nytt *** når du forlater skallet *** advarselen-SELinux er aktiv *** invalidiserende sikkerhet håndheving for gjenoppretting av system *** run 'setenforce 1 "for å aktivere gi root-passord for vedlikehold (eller type kontroll -d for å fortsette) "så hva kan jeg gjøre?! NB. Jeg har nesten svært dårlig bakgrunn i linux, så vennligst svar på noen detaljer, også, når jeg skriver passordet mitt står det "reparere filsystemet? 1 #" når jeg skriver y, sa han "udefinert kommando reparasjon filsystem? 2 #" når jeg skriver ja, det gir meg en lang kjøring av bokstaven "y" som følger: yyyyyyyyy ...... du hvis noen hjelp det ville være stor takk

logge inn i systemet som enbruker, gjør dette endre på boot de comands å boote linux: Type Linux en på slutten av linjen og omstart. "Xxxx" Linux 1 Dette burde ta deg til enbruker skallet ... Nå avmontere filsystemet for å sjekke eller montere den som read only: mount-o ro "filsystemet her" nå kan du kjøre fsck for å sjekke filsystemer og korrigere feilene ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back