liten op-amp problemet, kan du hjelpe meg

V

vicky29

Guest
Hei venner,
Nylig i en op-amp bok jeg leste fôringen en analog inngang til en ikke-inverterende pins av en op-amp er ikke en god idé og mindre nøyaktige enn hvis strømmen å snu pin.Egentlig jeg trenger å forsterke en analog spenning 0 til 0.5 volt til 0 til 5 volt som jeg brukte singelen OPAMP krets som vist nedenfor.bør jeg bruke dobbelt op-amp krets) også som vist nedenfor) for mer nøyaktighet) første etappe OPAMP er en inverter med GAIN =- 1 og andre er med Gain = -10.
Takk
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Uten buffer er bedre, iallfall for lavt strømforbruk og lav offset

hvis forsterkeren har en høy inngang inpedance, det er ikke noe poeng i å legge en buffer i denne kretsen

Vennligst henvis nettstedet www.designinganalogchips.com og laste ned eBok.

prøve Sedra bok for mikroelektroniske kretser, meget informative

Vicky29
Den største fordelen til den ikke-inverterende konfigurasjon, som vist i den første crcuit, er høy inngangsimpedans.Inngangen imedance er lik den åpne sløyfe inngangsimpedans av op-amp ganger loopen gevinst.En ulempe er at den vanlige modusen avslaget forholdet må tas i betraktning, siden op-amp inngang holder seg ikke på virtuelle bakken.Jeg ser ingen fordel for din 2. krets.Du kommer til å forsterke eventuelle feil som påløper i den første fasen av gevinst på 2. etappe.Også inngangsimpedans av det 2. krets er 10K, kontra darn nær uendelig for 1. krets.
Hilsen,
Kral

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back