LM317 - batterilader

M

Maverickmax

Guest
Hei

Ifølge roboter, andriods og animatrons av John Iovine på side 34.Jeg har problemer med å forstå med Double Throw Swtich Relay og to motstander som brukes til å lade normale og piple.Disse motstandene er koblet til batteriet.Når spenningen stiger, er det SCR utløst som tvinger stafetten å slå bryteren som produserer trickle charge.Ellers går ved normale kostnader.Jeg unnlater å se kortslutte med 2nd motstand når du kjører normalt kostnader.

MMLagt etter 2 timer 5 minutter:I utgangspunktet vil jeg gjerne høre dine råd om å bruke LM317 for å lade batteriet med solcelle.Spørsmålet er hvordan man skal slutte å lade batteriene når de kommer til ønsket nivå av votlage

Jeg ser frem til å høre fra deg asap

MM

sette skjematisk her for å få svar (eller hele boken, bedre)

Basically Jeg trenger å lade meg 4 NiMH batterier med solceller.Batteriene vil bli koblet til min mikrokontroller chips å styre to DC-motorer.

Noen forslag?Circuit?Tutorail?

Poeng vil bli belønnet hvis jeg får din hjelper

Takk

MM

NiMH-batteri trenger Curren regulator lader og temperatur batteri overvåking
RGD

e_eja skrev:

NiMH-batteri trenger Curren regulator lader og temperatur batteri overvåking

RGD

Forutsatt at jeg bruke 3 terminal spenningsregulator og juster opp til ønsket spenning (Må være større enn batteriet), og når batteriet er fulladet, er det sant at spenningsregulator stoppe levere strøm til batteriet?

Hvis det er sant, er spørsmålet hvorfor og hvordan?Hva jeg skal koble meg last, sier lampe eller motor mens Charing batteriet, vil det føre til skader på batteriet pga mye utslipp?

MM

Jeg beklager Meridian, men jeg er uenig.Jeg har lest fra mange kilder, som jeg tror, og de indikerer at NiMH har forskjellige krav fra NiCd.Ett av dem er at NiMH ikke vil tolerere overlading.

Innvilget NiCd ville verdsette spesialbehandling når tilgjengelig, men jeg gitt å forstå at NiCd er kjemien ikke vil utløse slutten av kostnader sensorer laget slik NiMH.

Alt som blir sagt, ville jeg likevel sette en slutt på ladespenning ved programmering regulatoren.Enkelt nok.Jeg vil også sette en slags gjeldende begrense før spenningsregulator.Jeg ville ikke bry med spenning dukkert oppdagelse eller timer, hadde jeg bare akseptere risiko for brent batteriet hvis spenning og strøm begrense mislyktes.Alle sa det ville ligne kludge jeg bruke for å lade Li-ion-celler.

Maverickmax skrev:

Forutsatt at jeg bruke 3 terminal spenningsregulator og juster opp til ønsket spenning (Må være større enn batteriet), og når batteriet er fulladet, er det sant at spenningsregulator stoppe levere strøm til batteriet?Hvis det er sant, er spørsmålet hvorfor og hvordan?

Maverickmax skrev:

Basically Jeg trenger å lade meg 4 NiMH batterier med solceller.
Batteriene vil bli koblet til min mikrokontroller chips å styre to DC-motorer.Noen forslag?
Circuit?
Tutorail?Poeng vil bli belønnet hvis jeg får din hjelperTakkMM

ldanielrosa skrev:

Jeg beklager Meridian, men jeg er uenig.
Jeg har lest fra mange kilder, som jeg tror, og de indikerer at NiMH har forskjellige krav fra NiCd.
Ett av dem er at NiMH ikke vil tolerere overlading.Innvilget NiCd ville verdsette spesialbehandling når tilgjengelig, men jeg gitt å forstå at NiCd er kjemien ikke vil utløse slutten av kostnader sensorer laget slik NiMH.Alt som blir sagt, ville jeg likevel sette en slutt på ladespenning ved programmering regulatoren.
Enkelt nok.
Jeg vil også sette en slags gjeldende begrense før spenningsregulator.
Jeg ville ikke bry med spenning dukkert oppdagelse eller timer, hadde jeg bare akseptere risiko for brent batteriet hvis spenning og strøm begrense mislyktes.
Alle sa det ville ligne kludge jeg bruke for å lade Li-ion-celler.

Meridian skrev:ldanielrosa skrev:

Jeg beklager Meridian, men jeg er uenig.
Jeg har lest fra mange kilder, som jeg tror, og de indikerer at NiMH har forskjellige krav fra NiCd.
Ett av dem er at NiMH ikke vil tolerere overlading.Innvilget NiCd ville verdsette spesialbehandling når tilgjengelig, men jeg gitt å forstå at NiCd er kjemien ikke vil utløse slutten av kostnader sensorer laget slik NiMH.Alt som blir sagt, ville jeg likevel sette en slutt på ladespenning ved programmering regulatoren.
Enkelt nok.
Jeg vil også sette en slags gjeldende begrense før spenningsregulator.
Jeg ville ikke bry med spenning dukkert oppdagelse eller timer, hadde jeg bare akseptere risiko for brent batteriet hvis spenning og strøm begrense mislyktes.
Alle sa det ville ligne kludge jeg bruke for å lade Li-ion-celler.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back