LNA for X band

R

rfa86

Guest
Jeg må utforme en LNA.er det mulig å ha det for Xband båndbredde?eller er det for stor?en annen ting im bekymret abt er transistoren.im gjør design ved hjelp av ADS og min ADS doesn; ikke har rett til modeller for transistorer plasser i markedet.im planlegger å bruke en agilent's ATF.

ATF transistor er bra for bredbånd forsterkere.
hva mener du med Xband båndbredde?
Hvorfor ikke bare du går inn dine spesifikasjoner her?Siden Det vil være enkelt å forstå problemet.

yup xband båndbredde.Jeg; har ikke spec som sådan, men gevinst på 1 etappe forsterker bør være mer enn 5dB og im egentlig ikke bekymret abt støy.

Hvis du ikke er bekymret for støy figur så hvorfor du kaller det som LNA?
Være spesifikke for kravet.

så vidt jeg vet, kan ya enten design LNA for høy gevinst eller lavt støynivå som dependz på ur matchende cicuit.derfor jeg ville være å designe min LNA for høy gevinst ...Rett meg hvis im wrong

Min bekymring er at hvis det er mulig å utforme den med for Xband båndbredde.Den transistor im planlegger å bruke, er ATF34143.Vennligst informer meg hvis jeg skal bruke et alternativ til det.

Når du sier Xband båndbredde, du refererer til hele 7GHz å 12.5Ghz spektrum?

Også AFAIK er det en grunn til at den første fasen av signal-kjeden er en LNA.Ifølge Friis lyden av hele kjeden er dominert av den første, så det er alltid bedre å ha lavt støynivå og høy gevinst ved begynnelsen og likeså linearitet avhenger av siste etappen.

X Bandet er et frekvensbånd, definert IEEE radar band, den dekker frekvensområdet mellom 7 og 12,5 GHz.
Mener du ønsker deg å designe en LNA med 5,5 GHz båndbredde??(mellom 7 og 12,5 GHz til å dekke alle X-band??
Jeg tror ikke at det ville bli vanskelig å få modeller for ATF34143 (minst en S-parameter-fil med støy modeller), men jeg tror selv det er mulig å få ikke-lineær modell, som Statz eller lignende.
Men ATF34143 er ikke det beste valget for dette frekvensbåndet.Det ville passe best for S band.

Hvis du følger klassiske mikrobølgeovn design metodikk.Fra S parametrene du setter støy og få kretser i Smith diagrammet og deretter kan du gjøre trade off mellom laveste støy og høyest gevinst.Ikke glem å sjekke stabiliteten (stabilitet sirkler).Du finner svært behagelig design guide i annonser for å gjøre disse.

Og den grunnleggende designen metodikk basert på ensidige acrive enheten forutsetning, hvis aktive devce er ikke ensidig du må kjøre flere simuleringer for å finne det optimale punktet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back