LNA testing

M

Murlix

Guest
Jeg m gjør en 12GHz LNA hjelp ATF36077 PHEMT (avago).Jeg hav fabrikkert og loddet krets.
Min Vgs =- 0.21V og VDD = 4.8V (driftspunkt Id = 10mA, V = 1.5V og Pin (max) = 10dBm.

1) Kan noen forklare do's and dont's når testing forsterkeren.

2) Hvis LNA ikke fungerer, hva er vanlige årsaker til dette?

takk

frist av alt u trenger å vite ur teste oppsett
1) Vna "vektor nettverket analysator" dette er nok for de fleste av den lineære tester
2) u trenger en støykilde, og støy figur måling valget
3) singal genrator og spektrum analysator for å måle 1 dB kompresjon poeng

eller hva er det utstyret u ha?

være forsiktig coz av ESD sensitive enheten, også carelfull når du justerer bias punktet

u nød å kalibrere ur Vna

Khouly

Min universitet lab ikke har VNA.We bare hav Network analyser, signal generator og spektrum analyser.
1) Hvordan skal jeg analysere støy figuren?

2) Hvordan motvirke effekten av ESD når testing?

3) kanne u pls fortelle meg mer om å justere bias poenget? (Bør jeg bruke bias spenning -0,2 først før vdd eller omvendt? Bør jeg øke vdd langsomt fra 0V til 4.8V eller presentere 4.8V øyeblikket jeg kobler til strømforsyningen?)

1) nettverket analysator er Vna
2) Sjekk ur utstyr dataark og sjekk om det er kabel av støy figur measurments

3) ESD.sette bakken puten til ur hånden når u håndtere krets

4) om partiskhet punktet u trenger å bruke dem begge eller porten frist, deretter renne

noen ganger når porten er flyte og u koble tømme transistor vil ikkje fungere igjen

khouly

takk u mye for svar.

Dont Jeg forstår hva u mener med "når porten er flyte og u koble transistor vil ikke fungere igjen '.kanne u pls forklare?

Jeg mener, noen ganger wiith phmets, når u bruker en forsyning å drenere og gjøre porten er flytende, at transistoren blir utbrent, og wont arbeide igjen

khouly

sjekk denne søknaden notes Anritsu om å bruke deres Vna
http://www.us.anritsu.com/products/ARO/North/Eng/showProd.aspx?ID=81&cat=1&cat2=2&cat3=23&cat4=0

khouly

Hei abdoeng

jeg hav festet mine annonser. zap filen for ur viewing.I am bruker ADS2005A.
Min fabrikasjon design er skjematisk 12GHzR3010_7.dsn og 12GHzR3010_8.dsn
både design er lik, men forskjellen er lumped komponenten kunstverk brukt og simuleringen ytelse.

Jeg er fremdeles nytt for LNA design, men jeg håper dette er nyttig for u.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

hei murlix, takk for ur svar, jeg også utforme en med bred båndbredde fra 8 til 12 GHz med atf36077 med underlaget epsr = 6,15
takk

hei abdoeng,
kanne u sende din design også, eller u kunne sende den å meg email (murlix16 (at) gmail.com).
takk

hei murlix, her er min presentasjon av brede bånd forsterker, hopper hjelpe u
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hei, alle, alle kan laste opp et ADS-prosjektet av en LNA på 1,9 G eller 2,1 G?også har jeg et spørsmål å spørre, jeg har sett en skjematisk av LNA i RF-grensesnitt for BASESTATION har det fase Shifters etter forsterker krets, og før strømmen divider, Hvorfor?Er det brukt til å balansere den fasen mellom høy gain-modus og lav gain modus?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back