Load må være større enn output impedans - hvorfor?

A

arefeidi

Guest
Hei,
Jeg har en mottaker som mikser ned en 1GHz signal til ≈ 100kHz.Mottakeren har to utganger (forskjellig, 180 ° phase shift) som begge har en produksjon impedans på 65Ω.I dataarket til mottakeren står det "The loading motstand på hver utgang (single-ended) bør være større enn 300Ω å sikre full gain".

Nå har jeg alltid lært at Utgangsimpedans har å matche lasting motstand å ikke få reflexions og for å få maksimal effekt ved lasting motstand.Så hvorfor det er annerledes her, hvorfor lasting motstand for å bli mye større enn min output impedans?Takk for alle svar!

Hva er du nevne er makt kamp ...i så fall utdataene impedans og belastning må være matchet slik at maksimal kraft leveres til lasten ....tenk på output impedans og last vesen som armer spenning skillevegger og deretter finne maksimal kraft levert av differensiering og andre ting du vil vite .....

men det gjelder spenning gevinst
du må se output impedans og last som armer Spenningsdeler og dermed dersom belastningen er større enn Utgangsimpedans så det blir mer spenning over det ....

Takk for hjelpen, jeg tror jeg har det nå!

For lave frekvenser og korte kabler reflexions etc er egentlig ikke et problem, så ingen makt søkeord er nødvendig.Visste ikke tenke på det - kanskje jeg gjorde to meget RF ting de siste månedene.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back