Looking for (ideelt sett) et PCI to LPC Bridge

S

Svet-am

Guest
Vet ikke om dette er riktig forum.Hvis ikke, mods gjerne flytte den.

Jeg har en hobby prosjekt der enheten jeg vil bruke (spesielt, er en TPM-modul) kun tilgjengelig som en LPC del.Jeg vil gjerne sette TPM-modul på PCI-bussen.Jeg har søkt og ikke funnet noen LPC verter (utenfor Southbridge IC's) som kan interface / bro til PCI.

Er det en COTS løsning for dette, eller ser det ut som jeg skal rulle min egen med en CPLD eller FPGA?

Hvis du snakker om Low Pin Count så ja det er noen løsninger for deg.Goto Winbonds webside for mer info på deres W83967 serie IO utvidere.

E

nxtech: takk for svaret, men det er ikke det jeg leter etter.Ja, jeg leter etter Low Pin Count.Men den delen som du siterte er en LPC Super I / O-brikke.

Jeg leter etter en bro som ser ut til PCI som standard klient-enhet på den ene siden og kan fungere som en LPC vert på den andre siden.Det er derfor jeg sa et PCI-LPC Bridge.

Se nærmere på dataarket og du vil se at en del gir ISA ytelse som er det PCI ble designet fra.Men hvis denne delen ikke er i bruk og deretter se på W83628 og W83629.De er ikke anbefalt for ny design, men du bør likevel kunne få noen deler.

E

Ja, erstattet PCI ISA men de er ikke det samme i det hele tatt.

Her er pinout for ISA
http://pinouts.ru/Slots/ISA_pinout.shtml

Her er pinout for PCI
http://www.interfacebus.com/Design_PCI_Pins.html

Jeg har laget for både i fortiden.De er ikke utskiftbare.Ikke bare basert på signaler, men elektrisk også.Spesielt se på hvordan ILA har skilt data og adresse mens PCI multi-plexes dem.

ISA _is_ imidlertid kompatibel med PC Card (også kjent som PCMCIA).Likeledes er kompatibel med PCI CardBus.(The spesifikk av hvordan både standarder blir implementert i samme socket på en mobilenhet er utenfor omfanget av dette innlegget).

Jeg ønsker å gå på posten som sier at mens jeg kan bli ny på dette forumet, jeg er ikke nytt for EDA og systemdesign.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back